• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳

واکنش سرمربی تیم ملی تنیس روی میز به سقوط جهانی بازیکنان ایران

  • 26 شهریور 1401 - 13:15
واکنش سرمربی تیم ملی تنیس روی میز به سقوط جهانی بازیکنان ایران

جمیل لطف الله نسبی در گفتگو با خبرنگار مهر، در مورد رنکینگ جدید فدراسیون جهانی تنیس روی میز که با سقوط همه بازیکنان به جز نوشاد عالمیان همراه بود، گفت: رده بندی جهانی بازیکنان کاملاً متاثر از حضور آنها در میادین بین المللی است البته فقط مسابقاتی که امتیاز دارند و برای تاثیرگذاری در رنکینگ جهانی مورد تایید فدراسیون جهانی هستند.
وی ادامه داد: فدراسیون تنیس روی میز تا حد امکان شرایط را برای اعزام ملی پوشان به رقابت‌های مختلف مهیا می‌کند اما دیگر کشورها هم در این مسابقات نماینده دارند، در واقع نه تنها حضور و نتیجه گیری بازیکنان خودمان بلکه حضور و نتیجه گیری بازیکنان دیگر کشورها در مسابقات بین المللی هم در رنکینگ نفرات ما تاثیرگذار خواهد بود.
سرمربی تیم ملی تنیس روی میز تاکید کرد: این مسئله هم باید مورد توجه باشد که به خاطر شرایط اقتصادی کشور، حضور همیشگی در تمام رویدادهای مصوب فدراسیون جهانی تنیس روی میز (ITTF) به سختی انجام می‌شود. البته که تلاش فدراسیون برای پوشش حداکثری در این زمینه است اما باید پذیرفت که کار بسیار سخت و گاهی نشدنی می‌شود.
لطف الله نسبی با بیان اینکه همزمان با اعلام رنکینگ هر ماه میلادی، رنکینگ یک سال پیش همان ماه از سایت فدراسیون حذف می‌شود، خاطرنشان کرد: با همه اینها سقوط بازیکنان در رنکینگ جای نگرانی دارد اگرچه کاری از دست من یا مسئولان فدراسیون بر نمی‌آید چون همانطور که گفتم شرایط و عملکرد بازیکنان دیگر کشورها هم به اندازه بازیکنان خودمان در این رده بندی تاثیرگذار است.
وی در واکنش به اینکه «مسابقات قهرمانی جهان مهرماه برگزار می‌شود و قطعاً این رنکینگ و سقوط آن روی قرعه کشی مسابقات تاثیر دارد»، گفت: به طور حتم رنکینگ این ماه روی سیدبندی تیم‌ها تاثیر می‌گذارد اما کاری نمی‌توانیم انجام بدهیم. در واقع شرایط رده بندی جهانی بازیکنان به طور کامل در اختیار ما و فدراسیون نیست اگرچه برای بهبود آن همیشه تلاش زیادی می‌شود.
سرمربی تیم ملی تنیس روی میز در ادامه پیرامون اردوی این تیم و روند آن توضیح داد و گفت: کماکان در بابل با برگزاری روزانه دو جلسه تمرینی، پیگیر اردو هستیم. فعلاً همه ملی پوشان را در اختیار داریم اما امیرحسین هدایی عازم فرانسه شد و نوشاد عالمیان هم امروز می‌رود. این دو بازیکن به خاطر لیگ باشگاهی فرانسه تا ۳۰ شهریورماه در این کشور هستند و بعد از آن مجدد به اردوی تیم ملی ملحق می‌شوند.
وی یادآور شد: البته احتمال دارد نیما عالمیان هم سفر چند روزه‌ای به فرانسه داشته باشد چون او هم لژیونر این کشور است.
لطف الله نسبی با یادآوری اینکه تیم ملی تنیس روی میز ۴ مهرماه عازم محل برگزاری مسابقات قهرمانی جهان در چین می‌شود، گفت: همین که نمی‌توانیم ملی پوشان را در یک مرحله اردویی به طور کامل در اختیار داشته باشیم، معضل بزرگی است به خصوص برای این دوره مسابقات جهانی که با شیوه جدید برگزار می‌شود. تیم‌های شرکت کننده در این رقابت‌ها همه بزرگ و مطرح هستند و به همین دلیل پیش بینی نتایج آن واقعاً غیرقابل انجام است.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=29106

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.