• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳

واکنش بخش حقوقی وزارت ورزش به ابطال انتخابات کشتی

  • 26 مهر 1402 - 18:04
واکنش بخش حقوقی وزارت ورزش به ابطال انتخابات کشتی

به گزارش خبرنگار مهر، مجمع پرحاشیه انتخابات فدراسیون کشتی ۲۲ تیرماه برگزار شد و علیرضا دبیر با تمامی آرای مجمع برای چهار سال دیگر به عنوان رئیس فدراسیون کشتی باقی ماند. این مجمع با حواشی بسیار زیادی برگزار شد و حالا پس از سه ماه حکم ابطال آن از سوی دادگاه صادر شده است.
عباس جدیدی، عبدالله عزیزی، حمید بنی‌تمیم، حمید سیفی، بهمن صفری دیگر نامزدهای حاضر در انتخابات خواهان ابطال انتخابات شدند که شعبه ۹۰ دادگاه عمومی حقوقی مجتمع قضائی شهید صدر تهران هم پس از بررسی اعتراض، رأی به ابطال انتخابات فدراسیون کشتی داد. رأی صادره در مدت زمان بیست روز از تاریخ ابلاغ قابل تجدیدنظر است.
عباس جدیدی یکی از کاندیداهای انتخابات اخیر فدراسیون کشتی پس از رأی دادگاه گفت: «ما به اساسنامه فدراسیون کشتی معترض هستیم، انتخابات براساس اساسنامه ۱۳۹۶ برگزار شد در حالی که باید طبق اساسنامه ۱۴۰۰ این انتخابات برگزار می‌شد. فدراسیون کشتی انتخابات را با اساسنامه منسوخ شده برگزار کرد. ما هم به دنبال اجرای قانون هستیم و دادگاه هم به درستی رأی داد.»
حالا بعد از سه ماه با حکم اولیه دادگاه، انتخابات فدراسیون کشتی ابطال اعلام شده اما با توجه به اینکه رأی صادره قابل تجدیدنظر است و از طرفی بدون حضور نماینده خوانده ردیف اول صادر شده است، بنابراین این شکایت هم از وزارت ورزش و فدراسیون کشتی صورت گرفته، بنابراین پیگیری‌هایی در حال انجام است تا در دادگاه تجدیدنظر این رأی تغییر کند.
مرتضی فلاح مدیرکل حقوقی وزارت ورزش و جوانان درباره موضع وزارت ورزش نسبت به ابطال انتخابات فدراسیون کشتی به خبرنگار مهر گفت: فعلاً دادگاه یک رأی غیرقطعی داده‌اند اما ما ۲۰ روز زمان داریم تا در دادگاه تجدید نظر مستندات خود را ارائه دهیم. ما همه تلاش خود را به کار می‌بریم تا انتخابات فدراسیون کشتی ابطال نشود.
وی در پاسخ به این سوال که آیا برای فدراسیون کشتی سرپرست تعیین می‌شود یا خیر، گفت: نه به هیچ عنوان چنین کاری صورت نمی‌گیرد. رأی غیرقطعی صادر شده و ابطال انتخابات در مرحله بعدی است. ما ۲۰ روز وقت اعتراض در دادگاه تجدیدنظر داریم. نماینده فدراسیون کشتی هم در دادگاه حضور پیدا نکرده است. ما پیگیر این هستیم که در دادگاه تجدیدنظر دفاعیات قابل قبول ارائه دهیم تا انتخابات ابطال نشود.
مدیرکل حقوقی وزارت ورزش و جوانان در پاسخ به این سوال که ناظر وزارت ورزش در دادگاه حضور پیدا کرده اما توضیحاتش مورد تأیید قرار نگرفته است، عنوان کرد: قاضی معتمد به این پرونده رسیدگی می‌کند و رأی متقضی را صادر می‌کند. ما یک مرحله تجدیدنظر خواهی داریم و در آنجا اعتراض خود را عنوان خواهیم کرد. قطعاً در این دادگاه استدلال‌های جامع‌تری عنوان خواهیم کرد و با مستندات بیشتر تا بتوانیم در دادگاه تجدیدنظر این رأی را نقض کنیم.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=49049

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.