• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳

همه دستگاه‌ها ماموریت دارند زمینه شکوفایی معلولان را فراهم کنند

  • 11 آذر 1401 - 12:03
همه دستگاه‌ها ماموریت دارند زمینه شکوفایی معلولان را فراهم کنند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در آیین گرامیداشت روز جهانی معلولان که صبح امروز جمعه در سالن اجلاس سران برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: توجه به افراد دارای معلولیت باید تبدیل به فرهنگ شود.
وی ادامه داد: از طرف دیگر نهادها و سازمان‌های دولتی باید توجه به انسان‌های معلول را به عنوان یک وظیفه شرعی، انسانی و الهی بدانند.
رئیس جمهور تامین تجهیزات مورد نیاز معلولان را یکی دیگر از دغدغه‌های مهم معلولان و خانواده‌های آنها دانست و گفت: از آنجا که تجهیزات مورد نیاز معلولان هزینه‌های بسیار بالایی دارد دولت باید در این حوزه کمک کند و من از سازمان‌های مسئول در این عرصه می‌خواهم که توجه به نیاز معلولان را در دستور کار خود قرار دهند به اعتقاد من این عرصه، عرصه‌ای است که می‌توان یارانه پرداخت کرد تا معلولان بتوانند تجهیزات مورد نیاز خود را تهیه کنند.
رئیسی اشتغال افراد دارای معلولیت را مسئله مهم معلولان و خانواده‌های آنها دانست و افزود: سازمان بهزیستی لیستی از افراد آماده کار را به همه شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی اعلام کند و این سازمان‌ها نیز استفاده از این افراد دارای معلولیت را در اولویت کار خود قرار دهند.
وی ادامه داد: اگر امکان استفاده از افراد دارای معلولیت در شرکت‌های دولتی وجود دارد باید به صورت جدی دنبال شود تا دغدغه این عزیزان و خانواده‌های آنها کاسته شود.
در حال تکمیل…

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=34922

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.