• امروز : چهارشنبه - ۲۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳

نگرانی صداراعظم آلمان از احتمال کاهش حمایت جهانی از اوکراین

  • 23 آذر 1402 - 0:02
نگرانی صداراعظم آلمان از احتمال کاهش حمایت جهانی از اوکراین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، اولاف شولتس، صدراعظم آلمان امروز چهارشنبه در سخنانی در پارلمان آلمان گفت: «همه داده‌ها نشان می‌دهد که ولادیمیر پوتین بیش از هر زمان دیگری مصمم است اوکراین را از نظر نظامی به زانو درآورد.
وی افزود: او روی کاهش حمایت بین المللی از اوکراین حساب باز کرد و «مایه تأسف است که ما نمی‌توانیم خطر موفقیت این محاسبات را دور کنیم».
شولتس همچنین در نشستی خبری مشترک خود با وزیران دارایی و اقتصاد آلمان که برای بحران بودجه مالی آلمان گرد هم آمده بودند با اعلام کمک مالی و نظامی برلین از نظام کی‌یف اعلام کرد که در بسته حمایت مالی خود در نظر داریم که ۸ میلیارد یورو برای تأمین تسلیحات، کمک مالی به بودجه اوکراین و احتمالاً بیش از ۶ میلیارد یورو برای حمایت از پناهندگان اوکراینی در بودجه مالی آتی خود اختصاص دهیم.
شولش در ادامه به اختلافات بین جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها در ایالات متحده در مورد کمک‌های بیشتر به اوکراین و همچنین عدم اجماع در اتحادیه اروپا در مورد اقدامات برای تثبیت بودجه اوکراین اشاره کرد.
کاخ سفید اعتراف کرد که بودجه‌اش برای حمایت از اوکراین رو به اتمام است و درخواست ۶۰ میلیارد دلار بیشتر در کنگره متوقف شده است.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=51332

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.