• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳

نقدها انگیزه‌ام را بیشتر کرد/پیش‌بینی کارشناسان باخت به روسیه بود

  • 14 شهریور 1400 - 8:44
نقدها انگیزه‌ام را بیشتر کرد/پیش‌بینی کارشناسان باخت به روسیه بود

به‌گزارش مهر تیم والیبال نوجوانان ایران با شکست تیم قدرتمند روسیه مدال برنز مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان را بدست آورد.

مسعود آرمات سرمربی تیم والیبال نوجوانان در گفتگو با مهر پس‌از کسب مدال برنز گفت: هدف‌گذاری ما مرحله به مرحله بود ابتدا صعود از مرحله گروهی و قرارگیری در جمع ۱۶ تیم سپس ۸ تیم و۴ تیم که خدا راشکر توانستیم به هدفمان برسیم. با شکست مقابل لهستان نتوانستیم به فینال برویم اما لهستان درحالی عنوان قهرمانی را کسب کرد که تنها یک ست واگذار کرد و آن‌هم مقابل ایران بود از تمام بازیکنانم راضی هستم و مدال با ارزش برنز را به مردم و خانواده والیبال تقدیم می‌کنم، امیدوارم در دوره‌های آینده نتایج بهتری بدست آوریم.

وی با توجه به عدم برگزاری دیدار تدارکاتی پیش‌از مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان گفت: شرایط بسیار سختی بود، حدود چهار ماه تیم در اختیارم بود. کرونا محدودیت‌هایی را برای انجام دیدارهای تدارکاتی به وجود آورد و تیم حتی نتوانست در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کند و هیچ دیدار برون‌مرزی برگزار نشد. اما خدا را شاکر هستم که با تمام مشکلاتی که وجود داشت بهترین نتیجه را به دست آوردیم. مدال برنز برای تیمی که اولین‌بار است در یک مسابقات آن‌هم در سطح جهانی شرکت می‌کند نتیجه خوبی بود.

آرمات درباره ارتقاء نتیجه تیم نسبت‌به دوره گذشته که تیم عنوان پنجمی را کسب کرد گفت: کادر فنی گذشته زحمات بسیاری کشید اما این را فراموش نکنیم تیم درحالی عنوان پنجمی را بدست آورد که بازیکنانی مانند یلی، اسفندیار و شریفی را در اختیار داشت و در مسابقات آسیایی نیز شرکت کردند و در واقع رویداد برون‌مرزی را دیده بودند ولی تیمی که من در اختیار داشتم در هیچ مسابقه برون‌مرزی شرکت نکرد و در واقع بازیکنان اولین بازی ملی خود را در سطح مسابقات جهانی به دست آوردند و خوشبختانه توانستیم با مدال برنز دل مردم را شاد کنیم.

وی تاکید کرد: در بازی رده‌بندی تیمی را شکست دادیم که یکی از قدرت‌های والیبال دنیا به حساب می‌آید. شاید پیش‌از بازی هیچ‌یک از کارشناسان روی تیم ایران حساب باز نمی‌کردند و پیش‌بینی‌هایشان پیروزی سه‌ بر صفر روسیه بود اما با غیرت بازیکنان و آنالیزی که انجام دادیم توانستیم روسیه را شکست دهیم. مربی روسی نیز اذعان‌داشت که باورش نمی‌شد شکست بخورد.

آرمات در پاسخ به این سوال که در ادامه وضعیت حضور شما چگونه خواهد بود گفت: این تصمیم در اختیار داورزنی و فدراسیون است.تاکنون صحبتی با من نشده‌است هر تصمیمی که فدراسیون بگیرد به آن احترام خواهم گذاشت.

نقدها انگیزه‌ام را بیشتر کرد/پیش‌بینی کارشناسان باخت به روسیه بود

سرمربی تیم والیبال نوجوانان با اشاره به منتقدانش نیز گفت: دست همه منتقدان را می‌فشارم اگر انتقاد آن‌ها نبود نمی‌توانستم به موفقیت برسم. انتقاد آن‌ها باعث شد تمرکز بیشتری بر روی کارم داشته باشم و درنهایت به هدفم رسیدم. این‌که می‌گفتند آرمات در تیم باشگاهی فصل گذشته نتایج خوبی به دست نیاوردم، باید بگویم چطور در دوره‌هایی که به موفقیت می‌رسیدم کسی چیزی نمی‌گفت تیم شهرداری قزوین از ابتدا خود را برای رده ۱۰ – ۱۱ بسته بود چراکه بازیکنی وجود نداشت. نتایج خوبی با این تیم به دست آوردم و در جایگاهی که مد نظر مدیران این باشگاه بود تیم را تحویل دادم. چطور زمانی‌که عنوان قهرمانی دانشجویان جهان را پس‌از پنجاه و هشت سال به دست آوردم کسی نقدی نداشت. اگر من نیز تیم‌هایی که بودجه بسیار زیادی دارند و با بیست میلیارد بازیکنان مدنظر خود را جذب کند قطعا نتیجه خوبی خواهم گرفت اما زمانی‌که تیمی دقیقه ۹۰ بسته می‌شود و دیگر بازیکنی برای جذب وجود ندارد چگونه می‌توان نتیجه ایده‌آل بدست آورد؟

وی در پاسخ به این سوال که در لیگ برتر امسال حضور خواهد داشت یا خیر گفتک پیش‌از مسابقات چند پیشنهاد داشتم اما به دلیل این‌که می‌خواستم تمرکزم بر روی تیم‌ملی باشد وارد مذاکره نشدم.

آرمات در ادامه تاکید کرد: حتی اگر عنوان قهرمانی مسابقات نوجوانان جهان را به دست می‌آوردم بازهم انتقاداتی بر من وارد می‌شد یا حتی اگر عنوان چهارمی را که یک پله صعود نسبت‌به دوره گذشته بود بازهم منتقدان سکوت نمی‌کردند. این را فراموش نکنیم ما در حالی عنوان سومی را بدست آوردیم که تیم قدرتمند روسیه را شکست دادیم و در این بازی‌ها ایتالیا از دور رقابت‌ها کنار رفت. مطمئنم حتی اگر طلا را به دست می‌آوردیم می‌گفتند ایران ازآنجایی‌که میزبان بوده پارتی‌بازی انجام داده‌اند! درصورتی‌که میزبانی بدون تماشاگر دیگر چه امتیازی دارد؟ ایران فقط هزینه مسابقات را پرداخت کرد و میزبان بود درحالی‌که تمام برنامه‌ریزی‌ها را FIVB انجام داد.

مسعود آرمات در پایان گفت: متأسفانه مدال طلا هم با حرف‌وحدیث همراه می‌شد اما خدا را شاکرم که با شرایط کرونایی مسابقات به‌نحو عالی برگزار شد. دست تمام منتقدان خود را به‌گرمی می‌فشارم و از آن‌ها تشکر می‌کنم که انتقاداتشان باعث پیشرفت من شد تا بتوانم مدال باارزش برنز را برای مردم کشورم به دست آورم.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=4554

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.