• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳

نشست اضطراری «چارچوب هماهنگی» برای بررسی تبعات تظاهرات صدری‌ها

  • 01 شهریور 1401 - 13:52
نشست اضطراری «چارچوب هماهنگی» برای بررسی تبعات تظاهرات صدری‌ها

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سومریه نیوز، ترکی العتبی عضو ارشد چارچوب هماهنگی عراق گفت: جلسه اضطراری نیروهای چارچوب هماهنگی در ۲۴ ساعت آینده برای بررسی تحولات اطراف ساختمان شورای عالی قضایی برگزار می‌شود.
وی افزود: تظاهرات مسالمت آمیز توسط قانون اساسی عراق تضمین شده است، اما بسته شدن ساختمان عالی قضایی موضوع بسیار خطرناکی است، اعتبار دولت را تضعیف می کند و نشان دهنده مسیری است که برای چارچوب هماهنگی و تمام نیروهای سیاسی عراق نگران کننده است.
این شخصیت عراقی با تاکید بر اینکه قوه قضائیه مستقل است و نباید فشاری به آن وارد شود، گفت: نیروهای چارچوب هماهنگی ظرف ۲۴ ساعت آینده با برگزاری یک جلسه اضطراری موضع خود در این زمینه را اعلام می کنند.
صبح امروز صدها تن از حامیان جریان صدر به سمت شورای عالی قضایی رفتند و با برپایی چادرهایی، در آنجا تحصن کردند. معترضان شعارهایی مبنی بر اجرای فراخوان مقتدی صدر، برای انحلال پارلمان در راستای آمادگی برای برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی سردادند.
از سوی دیگر، شورای عالی قضایی نیز با صدور بیانیه ای از تعلیق فعالیت های خود و نیز دادگاه فدرال عراق تا اطلاع ثانوی خبر داد.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=28088

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.