• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳

نخستین واکنش ماکرون به افشای کمک هایش به یک شرکت آمریکایی

  • 22 تیر 1401 - 0:29
نخستین واکنش ماکرون به افشای کمک هایش به یک شرکت آمریکایی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گاردین، «امانوئل ماکرون»، رئیس جمهور فرانسه پس از افشای کمک‌هایش به شرکت تاکسی رانی آمریکایی اوبر در مقابل صنعت تاکسی‌رانی فرانس گفت: به حمایت از شرکت حمل‌ونقل تاکسی رانی اوبر افتخار می‌کند و این کار را همچنان انجام خواهد داد.

پیشتر چندین شخصیت سیاسی فرانسوی از احزاب چپ تا راست افراطی و همچنین رهبر اتحادیه کارگری خواستار تحقیق پارلمانی درباره گزارش‌هایی شده بودند که نشان می‌داد ماکرون در زمانی که از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ وزیر اقتصاد بود، ملاقات‌های مخفیانه‌ای با شرکت اوبر داشته است. او به مسئولان شرکت خصوصی اوبر گفته بود که با کابینه زمان فرانسوا اولاند معامله‌ای انجام داده است.

اکنون که ماکرون در حاشیه بازدید از یک مجتمع صنعتی بدلیل حمایت‌هایش از شرکت آمریکایی اوبر مورد پرسش خبرنگاران واقع شده، او گفت: من وزیر بودم و کارم را انجام دادم. ما ملاقات با مدیران تجاری زیادی را دنبال می‌کردیم و ملاقات‌ها با رهبران تجاری همیشه رسمی بوده و همراه با اعضای دفترش بوده است.

ماکرون همچنین گفت: من به آن دیدارها افتخار می‌کنم. اگر آن‌ها در فرانسه شغل ایجاد کرده‌اند، من به این موضوع بسیار افتخار می‌کنم و دوباره این کار انجام خواهد داد.

او به روزنامه‌نگاران گفت: «می‌دانید که ایجاد شغل و کسب‌وکار و کارآفرینی بسیار دشوار است. بنابراین من به ملاقات با مشاغل و کارآفرینان ادامه خواهم داد تا آنها را متقاعد کنم که در کشور ما سرمایه گذاری کنند و هر کاری که بتوانم انجام خواهم داد تا بخش‌هایی را که در آن فعالیت مسدود شده است، به منظور ایجاد شغل باز کنم. زیرا هر جوانی که فرصت شغلی پیدا کند، به عنوان نتیجه کارم از آن راضی هستم.

بیش از ۱۲۴ هزار سند که شامل افزون بر ۸۳ هزار ایمیل ارسال شده از سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ است، نشان می‌دهد که تراویس کالانیک رئیس سابق جنجالی اوبر، در زمانی که این شرکت در تلاش برای راه‌اندازی فعالیت اوبر در فرانسه بود، با ماکرون دوستی بسیار نزدیکی داشته است. البته اقدام آن زمان اوبر در فرانسه در پی اعتراضات خشونت‌بار گسترده‌شرکت های تاکسیرانی و رانندگان این کشور اروپایی ناکام ماند.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=25556

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.