• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳

نبیه بری سالگرد جنگ اکتبر را به اسد تبریک گفت/ رزمایش ارتش سوریه

  • 13 مهر 1401 - 12:10
نبیه بری سالگرد جنگ اکتبر را به اسد تبریک گفت/ رزمایش ارتش سوریه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه العهد، نبیه بری رئیس پارلمان لبنان با ارسال پیامی چهل و نهمین سالگرد جنگ اکتبر را به بشار اسد رئیس جمهور سوریه تبریک گفت.
در این پیام نبیه بری تاکید کرده است: لبنان همچنان در کنار سوریه، در نبرد دفاع از جولان و مبارزه با تروریسم تبلور یافته در تجاوزات رژیم صهیونیستی خواهد بود.
در تحولی دیگر وبگاه المنار از برگزاری مانور ارتش سوریه در بخش های زمینی  و هوایی در سالروز جنگ اکتبر خبر داد. نیروهای ارتش سوریه در این رزمایش حملات علیه دشمن فرضی را با سلاح جنگی انجام دادند.
گفتنی است جنگ اکتبر ۱۹۷۳ یا جنگ رمضان یا جنگ کیپور به روایت صهیونیست‌ها از ششم تا بیست و پنجم اکتبر ۱۹۷۳ میان مصر، سوریه و رژیم صهیونیستی رخ داد. جنگ اکتبر نبردی استثنایی بود و کشورهای عربی پس از تحمل چندین شکست از رژیم اسرائیل ، در یک تبانی مخفیانه تصمیم به جبران شکست‌های قبلی گرفتند و در یک عملیات غافلگیرانه در اکتبر سال ۱۹۷۳ اقدام به حمله به استحکامات خط بارلو واقع در جنب کانال سوئز و ارتفاعات جولان کرده و موفق شدند بخشهای قابل توجهی از مناطق ۱۹۶۷ را پس بگیرند.
اما رژیم صهیونیستی پس از شوک حمله غافلگیرانه توانست نتیجه جنگ را در هفته سوم به نفع خود تغییر دهد و آمریکا و شوروی آن زمان در چارچوب توافق ها و بر اساس منافع خود به کشورهای عرب فشار آوردند تا آتش بس را بپذیرد. بر اساس قراردادهای منعقده این جنگ در نهایت آزاد سازی شهر قنیطره و بخشی از سرزمین‌های جولان و بخشهای از صحرای سینا را به‌دنبال داشت. این جنگ نتایج بسیار زیادی داشت از جمله اینکه مشخص شد در صورت وجود برنامه‌ریزی و همت، ارتش رژیم صهیونیستی نیز شکست پذیر است.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=30104

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.