• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳

میل به خشونت برای تحقق اهداف سیاسی در آمریکا افزایش یافته است

  • 11 آبان 1400 - 11:42
میل به خشونت برای تحقق اهداف سیاسی در آمریکا افزایش یافته است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هیل، نظرسنجی انجام شده از سوی موسسه تحقیقات مذهبی آمریکا، به نتایجی هشدارآمیز درباره میزان تمایل مردم به ویژه طرفداران حزب جمهوریخواه برای توسل به خشونت سیاسی در راستای نجات این کشور، منجر شد.

طبق نتایج به دست آمده از این نظرسنجی، پاسخ ۳۰ درصد از جمهوریخواهان به این پرسش که «آیا برای رسیدن به شرایط سیاسی دلخواه خود، به خشونت متوسل خواهند شد»؛ مثبت بوده است. این نسبت در بین رای دهندگان مستقل ۱۷ درصد و در میان طرفدارن حزب دموکرات ۱۱ درصد عنوان می شود.

نکته جالب آنکه از میان جمهوریخواهانی که اخبار و تحولات را از رسانه های راستگرایی چون «نیوزمکس» دنبال می کنند؛ ۴۰ درصد موافق توسل به خشونت سیاسی هستند حال آنکه این رقم برای مخاطبان «فاکس نیوز» ۳۲ درصد است.

نتایج به دست آمده از این نظرسنجی با توجه به حادثه حمله طرفداران دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا به کنگره در تاریخ ۶ ژانویه (۱۷ دی) و بیم تکرار حادثه ای مشابه، اهمیت پیدا می کند.

از سوی دیگر، احتمال پیروزی ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ بالا گرفته تا جایی که دموکرات ها خواهان کنار گذاشتن جو بایدن به عنوان نامزد مورد علاقه شان در این انتخابات هستند.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=10084

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.