• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳

میزبانی تاشکند برای بازی‌های پاراآسیایی جوانان نهایی شد

  • 14 مرداد 1402 - 13:53
میزبانی تاشکند برای بازی‌های پاراآسیایی جوانان نهایی شد

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی کمیته ملی پارالمپیک، امتیاز میزبانی پنجمین دوره بازی‌های پاراآسیایی جوانان- که بین ماه‌های سپتامبر و اکتبر سال ۲۰۲۵ برگزار می‌شود- رسما به شهر تاشکند در کشور ازبکستان داده شد.
براساس پیش‌بینی‌ها با این میزبانی، شهر تاشکند پذیرای ۱۰۰۰ ورزشکار از ۴۵ کشور در قاره کهن خواهد شد و برای اولین بار مسابقات چندرشته‌ای در منطقه آسیای مرکزی برگزار می‌شود. میزبانی تاشکند از بازی‌های پاراآسیایی جوانان اتفاق قابل توجهی را در کارنامه ورزشی آسیای مرکزی رقم می‌زند که قطعا در جنبش پارالمپیک هم الهام‌بخش خواهد شد.
همچنین یکی دیگر از ویژگی‌های میزبانی ۲۰۲۵ تاشکند، تشکیل نخستین کمیته برگزاری مشترک بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی‌ست که به صورت یکپارچه و منسجم فعالیت می‌کنند.در مراسم امضای قرارداد این میزبانی که به صورت مجازی برگزار شد، ماجد راشد رئیس و طارق سوئی دبیر اجرایی کمیته پارالمپیک آسیا، همچنین وزیر ورزش ازبکستان و رئیس کمیته ملی پارالمپیک ازبکستان حضور داشتند.آخرین دوره بازی‌های پاراآسیایی جوانان، دسامبر ۲۰۲۱ در منامه بحرین با حضور بیش از ۷۰۰ ورزشکار جوان از ۳۰ کشور در ۹ رشته ورزشی برگزار شد که در پایان، کاروان ایران با ۱۴۴ مدال (۵۱ طلا) به عنوان قهرمانی دست یافت. تایلند (۳۸ طلا) و ژاپن (۳۲ طلا) نیز به ترتیب در جایگاه دوم و سوم بازی‌ها قرار گرفتند.
کمیته ملی پارالمپیک ازبکستان، پیش از این و در مراسم اختتامیه بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۲۱ جوانان، پرچم APC را از کمیته ملی پارالمپیک بحرین تحویل گرفته بود.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=45895

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.