• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳

میزبانی‌های آسیایی برای فدراسیونی با رئیس مستعفی!

  • 13 اسفند 1401 - 12:53
میزبانی‌های آسیایی برای فدراسیونی با رئیس مستعفی!

به گزارش خبرنگار مهر، در جریان انتخابات کنفدارسیون شطرنج آسیا پیشنهاد ایران برای میزبانی مسابقات غرب آسیا (بانوان و آقایان) مطرح و به تصویب رسید. این رقابت ها خردادماه سال آینده برگزار می شود و شطرنجبازان می توانند از طریق حضور در آن صاحب سهمیه جهانی شوند.
میزبانی مسابقات بزرگسالان آسیا دیگر پیشنهاد شطرنج ایران بود که در جریان این انتخابات مطرح اما با آن مخالفت شد اگرچه مقرر شد امتیاز برگزاری مسابقات نوجوانان آسیا یا مدارس آسیا هم به شطرنج ایران اختصاص پیدا کند.
بدین ترتیب سال آینده فدراسیون شطرنج ایران میزبان دو رویدادی آسیایی خواهد بود این در حالی است که این فدراسیون این روزها به واسطه برخی اتفاقات اخیر در آشفته ترین حالت ممکن به سر می برد به خصوص که رئیس آن هم در آستانه جابه جایی قرار دارد.
حسن تامینی که دو سال پیش متصدی فدراسیون شطرنج شد دو هفته پیش در گروه مربوط به هیات های استانی این رشته از تصمیم خود برای کناره گیری خبر داد و بعد از آن ضمن اعلام دلایل استعفای خود تاکید داشت که تصمیمش کاملا جدی است و حتما به دوره مدیریت خود در فدراسیون شطرنج پایان می دهد.
این تصمیم یکباره رئیس فدراسیون شطرنج در حالی مطرح شد که چند روز پیش از آن، شادی پریدر نایب رئیس فدراسیون در سلسله استورهایی که در صفحه شخصی خود منتشر کرده بود، فدراسیون و ریاستش را محکوم به عدم شفافیت مالی برای حضور در مسابقات و جوانان جهان در گرجستان، رقابت‌های رده‌های سنی آسیا در اندونزی و مسابقات مدارس آسیا در سریلانکا کرده و مدعی شده بود که فدراسیون از خانواده شطرنجبازان برای حضور در این رقابت ها مبالغی بیشتر از حد نصاب گرفته است.
همین افشاگری های نایب رئیس که بازرسی از فدراسیون را موجب شد، اعتراض خانواده شطرنجبازان را به دنبال داشت به خصوص که پس از اتمام مسابقات هیچ مبلغی به آنها عودت داده نشد در حالیکه عنوان شده بود ای مبالغ به صورت علی الحساب دریافت شده و اضافه آن بازگردانده خواهد شد.
همین برملاکردن اقدامات داخلی و اعلام استعفای رئیس کافی است برای اینکه یک رشته به چالش کشیده شود کافی است، رشته ای که با وجود در پیش بودن بازی های آسیایی و مصوب شدن حضور در آن، اردوهای ملی پوشانش مدت هاست تعطیل شده و حتی ادامه همکاری مدیر تیم های با فدراسیون هم بعید به نظر می رسد.
با این اوضاع نابسامانی که در فدراسیون شطرنج وجود دارد، این فدراسیون متقاضی میزبانی آسیایی شده و امتیاز برگزاری دو رویداد را هم کسب کرده است. به طور حتم این میزبانی ها هزینه هایی برای فدراسیون دارند حال آنکه فدراسیون شطرنج بابت آخرین میزبانی بزرگی که داشت (مسابقات زنان جهان) با بدهی سنگینی به فیده مواجه شد که به خاطر آن بارها تا پای تعلیق پیش رفت و همچنان هم محکوم به پرداخت اقساط آن است. علاوه بر این، فدراسیون شطرنج بابت پرونده مربوط به سال ۹۰ با بدهی مالیاتی سنگینی مواجه است که خود نیازمند اعتبار زیادی برای تسویه حساب است.
البته که کسب امتیاز میزبانی خود موفقیتی برای هر فدراسیون و رشته به حساب می آید اما اینکه فدراسیون شطرنج در چنین شرایط آشفته و بغرنجی اقدام به پیگیری برای آن داشته، بیشتر از خرسندی جای تعجب دارد و حتی نگرانی که مبادا برگزاری این رقابت ها هم باری به حواشی امروز اضافه کند.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=39389

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.