• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳

مک‌کارتی: کنگره درخواست زلنسکی برای سخنرانی را رد کرد/ وقت نداریم

  • 30 شهریور 1402 - 19:02
مک‌کارتی: کنگره درخواست زلنسکی برای سخنرانی را رد کرد/ وقت نداریم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، چند رسانه آمریکایی گزارش دادند که «کوین مک کارتی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفته درخواست ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین برای سخنرانی در کنگره را رد کرده است.
بر اساس اعلام این خبرگزاری، مک کارتی دلیل تصمیم خود را برای شبکه تلویزیونی فاکس نیوز اینگونه توضیح داد: مجلس نمایندگان زمانی برای یک نشست مشترک ندارد؛ زیرا در تلاش است تا قبل از تعطیلی دولت در اول اکتبر قانون بودجه را تصویب کند؛ همچنین، زلنسکی قبلاً در یک نشست مشترک سخنرانی کرده است.
ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین امروز پنجشنبه در سومین سفر خود به کاخ سفید، با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا دیدار می‌کند.
این دیدار در زمان حساسی برای زلنسکی انجام می‌شود؛ به نحوی که وی امیدوار است در شرایطی که ضدحمله اوکراین بدون پیشرفت ادامه دارد، از حمایت واشنگتن بیشتر از گذشته برخوردار شود.
ولودیمیر زلنسکی در پیامی در شبکه اجتماعی «ایکس» (توییتر سابق) اعلام کرد که برای دیدار با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و دیگر مقامات این کشور، وارد واشنگتن شده است.
ضدحملات ارتش اوکراین که از ماه‌ها پیش مقامات و رسانه‌های غربی و اوکراینی با آب‌وتاب فراوان وعده آن را داده بودند، سرانجام ۴ ژوئن (۱۴ خرداد) بی‌سروصدا و بدون اعلام رسمی در محورهای مختلف آغاز شد و بنا بر گزارش‌ها، نیروهای اوکراینی نه تنها تاکنون موفق به شکست خطوط دفاعی ارتش روسیه و پیشروی چشمگیری نشده‌اند، بلکه حجم زیادی از تجهیزات نظامی مدرن اهدایی غربی‌ها نیز در این ضدحملات نابود شده یا سالم به تصرف نیروهای ارتش روسیه درآمده است.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=48008

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.