• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳

منتظر موافقت مکتوب مجلس برای واردات خودورهای کارکرده هستیم

  • 10 خرداد 1402 - 13:52
منتظر موافقت مکتوب مجلس برای واردات خودورهای کارکرده هستیم

به گزارش خبرنگار مهر، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت ظهر امروز (چهارشنبه ۱۰ خرداد ماه) در حاشیه برگزاری جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره اظهارات اخیر رئیس مجلس مبنی بر اینکه منعی برای واردات خودروهای کارکرده وجود ندارد و دولت می‌تواند در این زمینه اقدام کند، گفت: از رئیس مجلس برای تغییر نظر در اینباره تشکر می‌کنم؛ دولت از این موضوع استقبال می‌کند. دولت سال گذشته آئین‌نامه‌ای برای واردات خودروهای کارکرده از مناطق آزاد به سرزمین‌های اصلی تصویب کرده بود.
وی بیان کرد: این آئین‌نامه ۲۴ اسفند ماه توسط رئیس مجلس مغایر با قانون واردات خودرو تشخیص داده شد. به نظر می‌رسد با بررسی نهایی نظر مجلس نیز به موافقت و هم نظری با دیدگاه دولت منجر شده است.
وی افزود: در مرحله اول خودروهای کارکرده را وارد سرزمین اصلی می‌کنیم و همین رویه را برای سایر خودروها نیز آمادگی داریم که اجرا کنیم. منتظر هستیم تا نظر رئیس مجلس مبنی بر عدم مغایرت آئین نامه دولت به صورت مکتوب نیز ابلاغ شود.
بهادری جهرمی تصریح کرد: دولت استقبال می‌کند که در مرحله اول خودروهای کارکرده را از طریق همان آئین نامه مصوب وارد سرزمین اصلی کنیم و در مرحله بعد، همین رویه را برای سایر خودروها داشته باشیم.
وی اظهار کرد: دلیل اینکه دولت لایحه دو فوریتی برای واردات خودروی کارکرده ارسال کرد، نامه ۲۴۱۲ رئیس مجلس بود که اعلام کرده بود هرگونه واردات خودرو باید با رعایت همه مفاد قانون واردات باشد که در یکی از بندهای آن آمده که واردات حتماً باید منجر به انتقال فناوری شود اما طبیعتاً در واردات خودروی دست دوم انتقال فناوری نخواهیم داشت.
سخنگوی دولت افزود: در بند دیگری آمده است که باید صلاحیت فنی و حرفه‌ای واردکنندگان احراز شود. این در حالی است که می‌خواهیم واردات دست دوم به صورت فردی انجام شود یعنی هر شهروندی بتواند در چارچوبی که مقرر شده واردات کند و دیگر بحث احراز صلاحیت فنی و حرفه‌ای نباشد.
بهادری جهرمی بیان کرد: طبیعتاً باید بپذیرند که قواعد برای واردات خودروی دست دوم مدنظر نباشد. منتظر هستیم که این موضوع به صورت مکتوب از سوی مجلس اعلام بکنند و حتماً دولت از این موضوع استقبال جدی خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=42706

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.