• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳

مصطفی هاشمی: ظرفیت لیگ برتر بسکتبال ۱۰ تیم است نه ۱۶ تیم

  • 07 مهر 1400 - 10:12
مصطفی هاشمی: ظرفیت لیگ برتر بسکتبال ۱۰ تیم است نه ۱۶ تیم

مصطفی هاشمی در گفتگو با خبرنگار مهر، با تاکید بر اینکه تا وقتی فصل جدید لیگ برتر آغاز نشده نمی توان در مورد کیفیت مسابقات هیچ اظهارنظر قطعی داشت، گفت: به طور کلی طبق شنیده‌ها و شناختی که از وضعیت کلی تیم ها و بازیکنان‌شان دارم، می توانم بگویم که ۷ – ۶ تیم جزو تیم های مدعی هستند، برخی تیم ها در سطح میانی قرار دارند و برخی هم ضعیف تر هستند اما این یک نظر کلی است که نمی تواند مبنای ارزیابی دقیق باشد.

وی ادامه داد: باید رقابت ها آغاز شود، چند هفته از برگزاری دیدارها بگذرد، تیم ها در شرایط و دیدارهای مختلف خود را نشان دادند تا مشخص شود لیگ امسال به لحاظ کیفی در چه سطح است و تیم های شرکت کننده تا چه حد توانسته اند خلاهای سال گذشته را پُر کنند.

سرمربی تیم بسکتبال مهرام خاطرنشان کرد: در تمام دنیا و کشورها، مسابقات باشگاهی از سه دسته تیم تشکیل شده اند. تیم های مدعی، تیم هایی که در لایه های میانی قرار دارند و می خواهند خود را به نوعی بالا بکشند و تیم هایی که در لایه های زیرین در تلاش برای فرار از سقوط هستند. قاعدتا لیگ ایران هم به طور کلی این شرایط را دارد اما آنچه مهم است اینکه هر چه فاصله میان این لایه ها بیشتر باشد، باعث پُررنگ شدن ضعف لیگ می شود.

هاشمی با تاکید بر لزوم حفظ فاصله میان سه دسته تیم های شرکت کننده در هر فصل مسابقات و اینکه آغاز مسابقات، وضعیت لیگ را از این حیث مشخص می کند در مورد ۱۶ تیمی برگزار شدن رقابت های پیش رو تصریح کرد: از نظر من رقابت های لیگ برتر حداکثر باید با ۱۰ تیم برگزار شود اما به هر حال در این زمینه فدراسیون تصمیم گیرنده است و قطعا بر مبنای شرایطی تصمیم به برگزاری ۱۶ تیمی مسابقات کرده است، شاید با نگاه توسعه پایدار چنین برنامه ای در دستور کار قرار داده شده اما قاعدتا اگر هم غیر از این عمل می شد احتمالا انتقاداتی به فدراسیون وارد می‌شد.

وی در توضیح تکمیلی این موضوع خاطرنشان کرد: سال گذشته لیگ با ۱۶ تیم برگزار شد و در پایان فصل هم ۲ تیم سقوط کردند و ۱۴ تیم در لیگ ماندگار شدند. قطعا این ۱۴ تیم خود را برای حضور در لیگ امسال محق می دانستند و اگر فدراسیون تصمیم به برگزاری مسابقات با تعداد تیم های پایین تر می گرفت حتما با اعتراض هایی مواجه می شد.

«چه راهکاری پیشنهاد می دهید برای اینکه هم لیگ با تعداد تیم هایی متناسب با ظرفیت واقعی بسکتبال کشور برگزار شود و هم مشکلاتی به این شکل به وجود نیاید؟» سرمربی تیم ملی بسکتبال در پاسخ به این پرسش گفت: امسال هم مسابقات با ۱۶ تیم برگزار می شود اما فدراسیون مثلا می تواند تا قبل از رقابت ها اعلام کند که در پایان فصل ۶ تیم سقوط می کنند و ۱۰ تیم در لیگ می مانند. در واقع اینگونه می تواند از امسال برای برگزاری ۱۰ تیمی لیگ در سال آینده برنامه ریزی کرد.

هاشمی با تاکید دوباره براینکه از نظر من با بضاعت فعلی بسکتبال کشور، برگزاری لیگ با ۸ تا ۱۰ تیم کفایت می کند، گفت: شاید با به کارگیری نسل جوان برای سال های آینده این ظرفیت به ۱۲ یا حتی ۱۴ تیم ارتقا پیدا کند اما به نظر من نباید کیفیت لیگ نادیده گرفته شود.

وی همچنین در مورد شرایط مهرام برای حضور در فصل جدید رقابت های باشگاهی گفت: با تمرین سخت برای حضور در لیگ برتر آماده می شویم. طی سال هایی که مربی بوده ام هیچکس غیر از این را از من نشنیده است که برای نتیجه گیری سخت تمرین می کنیم، امسال هم شرایط همین گونه است. تمرینات سخت و مستمر را آغاز کرده ایم به این امید که بتوانیم در لیگ امسال بهترین نتیجه ممکن را بگیریم.

سرمربی تیم بسکتبال مهرام همچنین در مورد ترکیب این تیم برای لیگ امسال گفت: صمد نیکخواه بهرامی، مهدی کامرانی، سعید داورپناه، علی شریفی، علی شهریاری، متین جلالیان، محسن عسگری نیا، ارسلان کاظمی، محمد حسن زاده، امیرحسین خندان پور و … بازیکنانی هستند که حضورشان در ترکیب تیم نهایی شده است. جابه جایی های دیگری هم خواهیم داشت که هنوز به نتیجه قطعی نرسیده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، فصل جدید مسابقات بسکتبال لیگ برتر باشگاه های کشور از ۲۴ مهرماه آغاز می شود.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=7336

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.