• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳

مسکو: ارسال اف-۱۶ به‌اوکراین باعث تشدید درگیری‌ها می‌شود

  • 30 مرداد 1402 - 19:01
مسکو: ارسال اف-۱۶ به‌اوکراین باعث تشدید درگیری‌ها می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «ولادیمیر باربین» (Vladimir Barbin) سفیر روسیه در دانمارک امروز دوشنبه با انتشار بیانیه ای در واکنش به اخبار روز گذشته مبنی بر وعده ارسال جنگنده های اف- ۱۶ از سوی دو کشور دانمارک و هلند به اوکراین اعلام کرد: این واقعیت که دانمارک اکنون تصمیم به اهدای ۱۹ هواپیمای اف- ۱۶ به اوکراین گرفته است، منجر به تشدید درگیری‌ ها می‌ شود.
سفیر روسیه در دانمارک در این خصوص ادامه داد: دانمارک با پنهان شدن در پشت این فرضیه که خود اوکراین باید شرایط صلح را تعیین کند، با اقدامات و سخنانش به دنبال این است که کی یف راهی جز ادامه رویارویی نظامی با روسیه نداشته باشد.
به گزارش رویترز، ارتش اوکراین مدعی است که این جنگنده ها برای موفقیت ضدحمله خود که از زمان آغاز در ماه ژوئن به کندی پیش رفته، حیاتی است؛ زیرا از حمله جنگنده های روسی به نیروهای پیشرو متعلق به کی یف جلوگیری می کند.
وزارت دفاع دانمارک دیروز یکشنبه در بیانیه ای تأیید کرد که جنگنده‌ های F-۱۶ را به شرط آموزش خلبانان نیروهای مسلح اوکراین، اخذ مجوزهای لازم و آماده شدن زیرساخت‌ های این کشور برای استفاده از جنگنده های مذکور به کی یف ارسال می کند.
«مت فردریکسن» (Mette Frederiksen) نخست وزیر دانمارک در جریان دیدار دیروز خود با ولودیمیر زلنسکی رئیس‌ جمهور اوکراین اعلام کرد که کشورش ۱۹ فروند جنگنده F-۱۶ A/B را برای اوکراین ارسال خواهد کرد.
این در حالیست که ولودیمیر زلنسکی رئیس‌ جمهور اوکراین پیش از دانمارک، با هدف ادعایی تقویت نیروی هوایی کشورش به هلند رفته بود.

«مارک روته» نخست وزیر هلند با اعلام اینکه نمی تواند مشخص کند که این کشور چه تعداد جنگنده F-۱۶ به اوکراین ارائه می کند تنها تأکید کرد که آمستردام تنها ۴۲ جنگنده در اختیار دارد.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=46713

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.