• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳

مانور مقابله با سموم قاچاق کشاورزی در استان سمنان اجرا شد

  • 29 تیر 1402 - 13:50
مانور مقابله با سموم قاچاق کشاورزی در استان سمنان اجرا شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا قاسمی پیش از ظهر پنجشنبه درباره نشست کارگروه تخصصی کشاورزی و امنیت غذایی پدافند غیرعامل استان سمنان در جمع خبرنگاران بیان کرد: اعتبار مورد نیاز برای اجرای این ۳۳ برنامه عملیاتی بیش از سه هزار و ۳۷۷ میلیارد و ۸۴۴ میلیون ریال برآورد شده است.
وی افزود: شناسنامه‌دار کردن واحدهای شیمیایی بخش کشاورزی استان سمنان یکی از اقدامات مهم کارگروه تخصصی کشاورزی و امنیت غذایی پدافند غیرعامل استان سمنان بوده است.
رئیس جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به برگزاری مانور مقابله با سموم قاچاق بخش کشاورزی در همه ۸ شهرستان استان سمنان اضافه کرد در این راستا تعداد ۸۰ مورد بازدید و سرکشی از ۸۰ واحد فروش سموم بخش کشاورزی در استان سمنان انجام شده است.
قاسمی با اشاره به اهداف برگزاری مانور نظارت بر فروشگاه‌های سموم بخش کشاورزی تصریح کرد: این مانورها در راستای مقابله با تهدیدات زیستی بخش کشاورزی، آگاهی بخشی به کارشناسان و بهره‌برداران این بخش، تولید محصولات سالم و افزایش امنیت غذایی و کاهش اثرات زیست محیطی مخرب در حوزه کشاورزی و همچنین جلوگیری از ورود، خرید، توزیع و فروش سموم قاچاق برگزار شده است.
وی با اشاره به نتایج پیگیری‌ها در راستای احداث آزمایشگاه مرجع گیاه پزشکی و دامپزشکی در استان سمنان گفت: با توجه به لزوم وجود این آزمایشگاه و آغاز کار احداث آن در سال ۱۴۰۱، باید اعتبارات لازم برای احداث این آزمایشگاه مرجع پیش بینی شود.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=45111

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.