• امروز : چهارشنبه - ۲۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳

لیگ بسکتبال متقاضی دارد اما ظرفیت ندارد/ ۱۲ تیم را نهایی می‌کنیم

  • 24 تیر 1402 - 13:54
لیگ بسکتبال متقاضی دارد اما ظرفیت ندارد/ ۱۲ تیم را نهایی می‌کنیم

محسن معزی فر در گفتگو با خبرنگار مهر با یادآوری اینکه سه شنبه گذشته (۲۰ تیر) آخرین فرصت برای اعلام آمادگی تیم‌ها برای حضور در فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر بود، گفت: ملاک سازمان لیگ برای برگزاری این فصل از مسابقات، حضور ۱۰ تیمی که فصل گذشته در لیگ برتر ماندگار شدند همراه با دو تیمی که به این لیگ صعود کردند. با این حال باید این تیم‌ها آمادگی رسمی خود را اعلام می‌کردند تا بابت حضورشان اطمینان پیدا کنیم. بنابراین فرصتی را برای انجام این مهم در نظر گرفتیم.
وی ادامه داد: در مدت زمان تعیین شده، ۱۰ تیم وضعیت خود را برای حضور در فصل جدید لیگ برتر قطعی کردند. آویژه صنعت یکی از تیم‌هایی است که برای حضور در لیگ مشکل دارد. مشهدی‌ها سال گذشته در لیگ برتر حضور داشتند و ماندنی شدند اما طی روزهای گذشته خبرهایی در مورد انحلال تیم آنها مطرح شد. در این زمینه از طرف سازمان لیگ و اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی پیگیری‌هایی انجام شد. تقریباً می‌توان گفت که آویژه در لیگ ماندنی خواهد شد و موضوع طی روزهای آینده به صورت رسمی اعلام می‌شود.
سرپرست سازمان لیگ همچنین با اشاره به وضعیت تیم لیموندیس گفت: این تیم جایگزین تیم دوم مهرام در لیگ برتر شده است. تیم دوم مهرام از لیگ دسته اول جواز حضور در لیگ برتر را گرفت اما از آنجا که تیم اول مهرام در لیگ برتر حضور داشت امکان پذیرش آن وجود نداشت. بنابراین امتیاز تیم دوم مهرام به تیم لیموندیس فروخته شد. اما از نظر سازمان لیگ تیم‌ها برای ورود به لیگ برتر باید فاکتورها و شرایطی مشخصی داشته باشند. این موضوع در مورد لیموندیس در حال بررسی است.
معزی‌فر تصریح کرد: البته بعید است لیموندیس برای ورود به لیگ برتر مشکلی داشته باشد اما در هر صورت موضوع در حال بررسی است.
وی گفت: به غیر از این ۶ تیم دیگر هم متفاضی ورود به لیگ برتر شده‌اند. همگی از تیم‌هایی هستند که اسپانسر قوی دارند یا در لیگ‌های دیگر حضور داشته‌اند. ملاک سازمان لیگ اما تیم‌های ماندگار در فصل گذشته لیگ برتر و دو تیم صعود کرده به آن بود. در مجموع قصدمان این است که فصل جدید مسابقات را با ۱۲ تیم برگزار کنیم. به همین دلیل و در واقع به خاطر نداشتن ظرفیت، نمی‌توانیم پاسخی به متقاضیان بدهیم. برایمان کیفیت بسیار مهمتر از کمیت است.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=44872

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.