• امروز : دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳

لاپید باز هم علیه برنامه هسته ای ایران حرف زد

  • 19 شهریور 1400 - 14:39
لاپید باز هم علیه برنامه هسته ای ایران حرف زد

به گزارش مهر، یائیر لاپید وزیر خارجه رژیم صهیونیستی که اخیراً در سفر به مسکو، دیداری با سرگئی لاوروف همتای روس داشته است، در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک مدعی شد که دستیابی ایران به سلاح هسته ای به رقابت تسلیحاتی در سطح منطقه منجر خواهد شد.

این ادعا در حالی مطرح می شود که ایران بارها تاکید کرده که برنامه هسته ای صلح آمیزی را دنبال می کند و به دنبال تسلیحات اتمی نیست.

لاپید در ادامه این ادعا افزود: تبدیل ایران به قدرتی هسته ای تبعاتی سلسله وار بر کل منطقه خواهد داشت و ما باید از بابت عدم چنین پیشامدی اطمینان حاصل کنیم.

وزیر صهیونیست در ادامه بهانه جویی های خود با هدف ضایع کردن حق ایران برای برخورداری از دانش هسته ای گفت: عربستان سعودی، ترکیه و مصر هم به دنبال تسلیحات هسته ای می روند حال آنکه افزایش افراط گرایی در افغانستان که در همسایگی پاکستان هسته ای قرار دارد، به وخامت بحران امنیتی منجر خواهد شد.

لاپید در ادامه ادعاهای بی اساس خود افزود: ایران تقریبا در آستانه دستیابی به سلاح هسته ای است، تهران باید درک کند که چنین اقداماتی بی پاسخ نخواهد ماند. برجام نتایج محسوسی نداشته و مذاکرات وین هم به ازسرگیری کامل توافق از سوی همه طرفین دخیل منجر نشد.

این وزیر صهیونیست پیشتر هم در دیدار با لاوروف، با اشاره به گزارش های اخیر آژانس بین المللی انرژی اتمی و با ادعای اینکه «بدون سازوکار نظارتی مؤثر، ایران درحال پیشبرد سریع برنامه هسته‌ای خود است»؛ از لزوم تصمیم شورای حکام آژانس سخن گفته بود.

این در حالی است که روسیه پیش از این مخالفت خود را با اخذ یک چنین تصمیمی اعلام کرده و «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه نزد سازمان های بین المللی مستقر در وین نیز در یک پیام توئیتری که همزمان با دیدار لاپید- لاوروف منتشر شد، تصریح کرد که از سوی شورای حکام آژانس اتمی که باید «همکاری عملی و متعارف خود با ایران را حفظ کند»، «هیچ اقدامی مورد نیاز نیست».

اولیانوف همچنین امروز در پیام توئیتری تاکید کرد که روسیه به هر قطعنامه ضدایرانی که در شورای حکام ارائه شود؛ رای منفی خواهد داد.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=5104

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.