• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳

لاوروف: کی‌یف هیچ اراده‌ای برای صلح ندارد

  • 07 دی 1402 - 18:00
لاوروف: کی‌یف هیچ اراده‌ای برای صلح ندارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه گفته است که «رژیم کی‌یف با تکیه بر لفاظی جنگی و ادبیات خصمانه، هیچ اراده‌ای برای صلح ندارد.»
لاوروف تاکید کرد: باید با اطمینان اعلام کنیم که از طرف رژیم (ولودیمیر) زلنسکی هیچ اراده‌ای برای صلح وجود ندارد. در ذهن نمایندگان این رژیم ادبیات و لحن جنگ‌طلبانه می‌چرخد و به لفاظی خصمانه متوسل می‌شوند.
وی تصریح کرد: بنابراین هرگونه توقف جنگ از طرف آنها غیرممکن است. قانونی که زلنسکی ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۲ درباره ممنوعیت مذاکره با سران روسیه وضع کرد، هنوز پابرجاست. دیگر خودتان نتیجه‌گیری کنید!
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به دفعات بر این مساله تاکید کرده است که طرف روس هرگز مذاکرات صلح با اوکراین را رد نکرده است. رئیس جمهور روسیه یادآور شد که در واقع اوکراین در بهار ۲۰۲۲ «علنا اعلام کرد که روند مذکرات را ترک می‌کند.»
لاوروف پیش‌تر گفته بود که کی‌یف هرچه بیشتر مذاکرات را به تعویق بیندازد، نیل به توافق صلح دشوارتر خواهد شد. به گفته دیپلمات ارشد روس، نخستین گام در مذاکرات بین روسیه و اوکراین، این است که زلنسکی ممنوعیت مذاکره با مسکو را لغو کند.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=51917

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.