• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳

لازمه رعایت حقوق شهروندی افزایش آگاهی مردم به حقوق خود است

  • 17 شهریور 1400 - 20:31
لازمه رعایت حقوق شهروندی افزایش آگاهی مردم به حقوق خود است

به گزارش مهر، هادی ملکی ظهر چهارشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ساوه با اشاره بر ضرورت رعایت حقوق شهروندی گفت: حقوق شهروندی از مباحث مهمی است که لازمه رعایت آن افزایش آگاهی مردم به حقوق خود است. حاکمیت نیز در چارچوب قانون باید به حقوق شهروندی احترام بگذارد بنابر این باید یک ارتباط متقابل و دو سویه خوب بین مردم و حاکمیت شکل بگیرد.

وی افزود: حفظ حقوق شهروندی وظیفه اجتماعی همه ماست و مسئولین و صاحبان مناصب، وظیفه مضاعفی در اجرای حقوق شهروندی دارند و کوچک‌ترین نقض حقوق شهروندی قطعاً قابل پذیرش نیست.

رئیس دادگستری شهرستان ساوه تصریح کرد: دستگاه قضائی پیش قدم در رعایت حقوق شهروندی است و تلاش می‌کنیم این مهم به بهترین وجه اجرا شود و همکاران ما باید حتی در رفتار و گفتار خود این حقوق را لحاظ و کرامت اصحاب دعوا و مراجعین را رعایت کنند و در صورت مشاهده هر گونه نقصی، برخورد لازم قانونی صورت خواهد گرفت.

ملکی گفت: دستگاه قضائی در راستای آموزش حقوق شهروندی اعلام آمادگی می‌کند چرا که بخش اعظم نارضایتی ارباب رجوع و مسئولین همین مسئله است در صورتی که ارباب رجوع و شخص مسئول آگاهی و دانش لازم در بحث حقوق شهروندی داشته باشند هر کدام می‌توانند حقوق خود را مطالبه کنند و با رعایت صحیح این مهم اعتماد بین مردم و مسئولین ایجاد می‌شود.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=4939

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.