• امروز : چهارشنبه - ۲۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳

قهرمانی یخ نوردی جهان را با تمرین روی چوب به دست آوردیم!

  • 10 بهمن 1400 - 11:44
قهرمانی یخ نوردی جهان را با تمرین روی چوب به دست آوردیم!

به گزارش خبرنگار مهر، در چارچوب مسابقات یخ نوردی قهرمانی جهان که در سوئیس جریان دارد محمدرضا در مجموع دو ماده سرعت و لید به عنوان نخست بخش کمبایند دست یافت.

پیش از وی در بخش سرعت این رقابت ها محسن بهشتی راد با زمان ۶ ثانیه و ۹ دهم ثانیه دیواره مسابقات را صعود کرد و به عنوان قهرمانی دست یافت. بدین ترتیب برای نخستین بار ورزشکاری غیر روس قهرمانی مسابقات را از آن خود کرد.

رضا زارعی رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن ابراز خرسندی از موفقیت های کسب شده گفت: کسب دو مدال طلا در مسابقاتی که در سطح جهانی و با حضور نمایندگان کشورهای مختلف برگزار شد، موفقیت بزرگی به حساب می آید. به خصوص که قهرمانی در بخش سرعت برای نخستین بار به دست آمد.

وی تصریح کرد: پیش از این محمدرضا صفدریان در ماده لید موفقیت های اینچنینی به دست آورده بود. اینبار هم با عمکرد خوبی که در ماده سرعت و لید داشت، قهرمانی ماده کمبایند را به نام خود ثبت کرد. عنوانی هم ک توسط بهشتی راد به دست آمد ارزش زیادی داشت به خصوص که برای نخستین بار به دست آمد.

وی تصریح کرد: بهشتی راد با اولین قهرمانی خود در واقع مانع پیشروی روس ها در بخش سرعت مسابقات یخ نوردی قهرمانی جهان شد که به لحاظ تجهیزات تمرینی شرایط متفاوتی نسبت به آنها دارد و همین مسئله ارزش این قهرمانی را بیشتر می کند.

وی تصریح کرد: ورزشکاران روس سالیانه تمرینات‌شان را روی یخ انجام می دهند اما در کشور ما به خاطر نبود امکانات لازم، یخ نوردان روی چوب تمرین می کنند به خصوص که به خاطر برخی اختلاف ها، مدتی است مدرسه یخ نورد میگون که محل تمرین ملی پوشان‌مان بود مدتی است را در اختیار نداریم. در هر صورت تمرین روی یخ و چوب مهمترین تفاوت میان شرایط تمرینی ورزشکاران ایران با روسیه و خیلی از دیگر کشورها است. با این شرایط بهشتی راد در مسابقات قهرمانی جهان قهرمان شد.

رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی تاکید کرد: البته برای پوشش کمبودهای تمرینی یخ نوردان در کشور و اینکه تمرین روی یخ را هم داشته باشند به ناچار اعزام های برون مرزی آنها را بیشتر کرده ایم. پیش از مسابقات قهرمانی جهان هم محسن بهشتی راد همراه با محمدرضا صفدریان اردویی ۱۰ روزه در روسیه داشتند. آن اردو و تمریناتی که بهشتی راد آنجا داشتند در ارتقای آمادگی و مدالی که به دست آورد، بی تاثیر نبود.

وی در عین حال به پیشینه بهشتی راد در میادین مختلف اشاره کرد و گفت: این یخ نورد ۲ بار موفق به کسب مدال طلا مسابقات قهرمانی آسیا شد و صعودهای متعددی هم به فینال جام های جهانی داشت اما همیشه پشت خط روس ها قرار می گرفت. روس ها زیر ساخت های خوب و حرفه ای دارند و به خصوص در بخش بانوان همیشه جزو برترین های دنیا بوده و هستند. اینکه یک ایرانی توانست به سلطه آنها پایان دهد کار بزرگی است. امیدارم همین مسئله مورد توجه باشد برای اینکه بتوانیم مشکلات داخلی را حل کنیم و محل تمرین مناسبی در اختیار بگیریم.

زارعی همپچنین در مورد برنامه های پیش رو خاطرنشان کرد: مسابقات قهرمانی آسیا رویداد مهمی است که سال آینده برگزار می شود. باید برای حضور در این مسابقات آمادگی لازم کسب شود. تا قبل از آن تا حد امکان شرایط حضور در مسابقات مختلف را مهیا می کنیم. فعلا اعزام بهشتی راد به دو جام جهانی که در روسیه برگزار می شود، حتمی است. هر دو رویداد در ماه مارچ برگزار می شود.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=15690

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.