• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳

قدردانی “متقیان” از مسئولان ورزش ایران/ اشک‎‌هایشان را دیدم

  • 09 آبان 1402 - 18:03
قدردانی “متقیان” از مسئولان ورزش ایران/ اشک‎‌هایشان را دیدم

در پی پس گرفتن مدال طلای هاشمیه متقیان و مدال نقره زینب مرادی در ماده F۵۶ پرتاب نیزه بانوان بازیهای پاارآسیایی از سوی کمیته برگزاری بازی‌ها، کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان دستور داد پاداش قهرمانی و مدال طلای این بازیها به هاشمیه متقیان و پاداش نایب قهرمانی و مدال نقره به زینب مرادی  (مبلغ مصوب آیین نامه تجلیل از قهرمانان) به این دو ورزشکار پرداخت شود.
هاشمیه متقیان در گفت و گو با ایسنا، در واکنش به این اقدام وزیر ورزش اظهار کرد: دلگرمی من به این است که نگاه مسئولان ورزش ایران وقتی می‌بینند ورزشکاری با جان و دل تلاش می‌کند اگر جایی حقشان پایمال شود حامی او هستند. مثل اقدام ارزشمند وزیر ورزش و جوانان که فارغ از اینکه قرار است پاداش مدال‌آوری در بازی‌های پاراآسیایی به من اهدا شود، نگاه وزیر به ورزشکارانی که حقشان این چنین در کشور بیگانه ضایع شد قابل تقدیر است. 

وی ادامه داد: در اینجا جا دارد از آقای کیومرث هاشمی وزیر محترم ورزش، خانم دکتر خزعلی معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری، خانم کاظمی‌پور معاون بانوان وزیر ورزش و جوانان و نایب رئیس کمیته ملی پاراالمپیک، آقای غفور کارگری رئیس کمیته ملی پاراالمپیک، آقای اسبقیان رئیس فدراسیون جانبازان و توانیابان که در این مدت حامی ما ورزشکاران بوده‌اند قدردانی کنم. حمایت این مسئولان باعث شد که ما ورزشکاران پرقدرت‌تر تمرین کنیم و من در پاراالمپیک پاریس تمام تلاشم را به کار خواهم گرفت تا بهترین خودم باشم و رکورد شخصی‌ام را ارتقا دهم و در آنجا با مدالی که کسب می‌کنم محبت این مسئولان و مردم ایران را جبران و دل آن‌ها را شاد کنم.
بانوی مدال‌آور خوزستانی در رقابت‌های پاراالمپیک و پاراجهانی دو و میدانی با بیان اینکه نمی‌دانم چگونه باید از مهر و محبت مردم ایران صحبت کنم، ادامه داد: بعد از اینکه مدال طلای من را با بی‌عدالتی پس گرفتند ساعت‌ها و روزهای خوشی را سپری نمی‌کردم اما مردم ایران با پیام‌های دلگرم کننده‌شان باعث شدند روحیه من بهتر شود. خود مردم مطمئناً فیلم مسابقه من را در پاراآسیایی هانگژو دیدند و متوجه شدند که من علی‌رغم استرس و فشار روانی که تحمل می‌کردم، تمام تلاشم را در شش پرتابم داشتم تا بهترین خودم باشم و مجدداً مدال طلا بگیرم.
وی ادامه داد: امیدوارم در میادین بعدی مجدداً بتوانم پرچم جمهوری اسلامی ایران را به اهتزاز دربیاورم. مسابقات پاراالمپیک پاریس را پیش رو دارم و امیدوارم در این میدان روسفید شوم. در همین مسابقات هانگژو زمانی که مدالم را پس گرفتند به چشم خودم دیدم که چگونه مسئولانی که آنجا بودند به خاطر این اتفاق پا به پای من اشک ریختند. زیرا خود آنها هم می‌دانستند که با ناعدالتی این مدال از من گرفته شد. حتی زمانی که در آغوش خانم دکتر خزعلی قرار گرفتم و از شدت ناراحتی اشک ریختم او هم گریه کرد و به من گفت مطمئن باشید شما برای من و همه ایرانی‌ها قهرمان هستید و ما فیلم بازی شما را دیده‌ایم و می‌دانیم قهرمان اصلی شما بودید و چینی‌ها روی قانون پا گذاشتند و اینگونه به مدال رسیدند. 
متقیان تأکید کرد: ورزشکاران ایرانی همیشه در میدان مسابقه با تلاش‌هایشان و مدال‌هایی که می‌گیرند حرف می‌زنند و من در پاراالمپیک پاریس بار دیگر این موضوع را ثابت خواهم کرد و نشان می‌دهم که ما ورزشکاران ایرانی نمی‌گذاریم ناعدالتی و حق‌خوری‌ها ما را از پا دربیاورد و دلسرد نخواهیم شد.
انتهای پیام

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=49585

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.