• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳

فیلم‌های ماندگار کانون پرورش تماشایی شد/ «پریسان» به پرتغال رفت

  • 29 فروردین 1403 - 1:01
فیلم‌های ماندگار کانون پرورش تماشایی شد/ «پریسان» به پرتغال رفت

به گزارش خبرگزاری مهر، ایجاد شرایط مناسب برای دسترس‌پذیرتر کردن محصولات کانون از سیاست‌های کانون پرورش فکری در حوزه عرضه محصولات است. یکی از اهداف و سیاست‌های اصلی کانون در سال ۱۴۰۳ این است که محصولات کانون مانند کتاب، فیلم انیمیشن و بازی بیشتر از گذشته در دسترس مخاطبان قرار بگیرد.
در همین زمینه، یکی از ابزارها و روش‌ها استفاده از سکوهای (پلتفرم‌ها) عرضه محصولات است و یکی از اقدام‌هایی که در این حوزه انجام شده عرضه فیلم‌های سینمایی کانون بر بستر این سکوها است. کانون به تازگی مذاکره‌هایی با سکوهای مختلف انجام داده و اپلیکیشن روبیکا اولین پلتفرمی است که علاقه‌مندان می‌توانند فیلم‌های کانون را از طریق آن مشاهده کنند.
بر این اساس، صفحه‌ای اختصاصی در این پلتفرم برای این موضوع ایجاد شده و تعداد زیادی از فیلم‌های ماندگار کانون در قالب فیلم‌های بلند و انیمیشن در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.
انیمیشن‌های شاخص موجود عبارتند از: «بهادر، حکایت کلاه غیبی، توکایی در قفس، مرد و دریا و دزد درخت‌ها». همچنین فیلم‌های بلند «کلید، خمره، آقای مدیر و ضربه فنی» قابل مشاهده است.
نمایش «پریسان» در جشنواره پرتغالی
فیلم سینمایی «پریسان» به کارگردانی کامبیز بابایی در اولین حضور بین‌المللی خود در بخش اصلی جشنواره بین‌المللی فیلم پرتغال پذیرفته شده است و به زودی در این فستیوال به نمایش درمی‌آید.
در این جشنواره که در شهر مایا پرتغال برگزار می‌شود، ۱۰۸ کشور حضور دارند.
کامبیز بابایی چندی پیش در جشنواره بین‌المللی صنعت سینما و شخصیت‌های تأثیرگذار که در استانبول ترکیه برگزار شد، جایزه بهترین کارگردان را دریافت کرد. در «پریسان» بازیگرانی همچون فرهاد قائمیان، ثریا قاسمی، سیاوش طهمورث، شقایق فراهانی، مهدی کوشکی، لیندا کیانی، صحرا اسداللهی، هامون سیدی، سیاوش چراغی‌پور، سپیده مظاهری، شارمین علیمحمدی و نادیا شادمان به ایفای نقش پرداخته‌اند.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=55832

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.