• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳

فیلمبرداری «خیابانی در مسیر آزادی» تمام شد/ مبارزات یک شهید

  • 29 شهریور 1402 - 19:05
فیلمبرداری «خیابانی در مسیر آزادی» تمام شد/ مبارزات یک شهید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی مستند، فیلمبرداری و تدوین مستند بلند «خیابانی در مسیر آزادی» که به کارگردانی امیرحسین خلیل‌زاده و تهیه‌کنندگی سعید الهی در تهران و تبریز انجام گرفته بود، پایان یافت.
این فیلم ضمن اشاراتی به زندگی شخصی شیخ شهید، بر رویکرد سیاسی محمد خیابانی که همزمان با دوره مشروطه، برای برقراری عدالت و رهایی کشور از دست استعمارگران، تلاش بسیار کرد و سرانجام در این مسیر به شهادت رسید، تمرکز دارد.
این مستند با بازخوانی اسناد و بازنمایی تصاویر مربوط به یکی از مهمترین مقاطع تاریخی، درصدد روشنگری درباره نقش دشمنان سلطه‌گر و عوامل داخلی آن‌ها در سرکوب آزادی‌خواهان مسلمان به ویژه روحانیت روشنفکر دینی است.
عوامل فیلم مستند «خیابانی در مسیر آزادی» عبارتند از کارگردان: امیرحسین خلیل زاده، حسین تورنگ، گوینده متن: همایون ظفرپور، هماهنگی و برنامه ریزی تولید: علی عباس زاده، نویسنده، تحقیق و پژوهش: حسین تورنگ، تصویربردار: علیرضا اسدنژاد، تدوین و گرافیک: حسین تورنگ، صدابردار: یاشار همتی و دستیاران فنی: هادی احمدی، امیرحسین خادمی، گرافیک: ستاره سهیلی، مدیر تولید: مجید تورنگ، عکاس: نیما وحیدزاده، طراح بازسازی: حسین تورنگ، تهیه‌کننده: سعید الهی، محصول: سازمان هنری رسانه‌ای اوج.
این مستند پیش از این «آزادیستان» نام داشت.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=47959

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.