• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳

فساد در نبود گردش آزاد اطلاعات رشد می‌کند/ لبخند تلخ به خون آلوده

  • 29 آذر 1402 - 0:00
فساد در نبود گردش آزاد اطلاعات رشد می‌کند/ لبخند تلخ به خون آلوده

به گزارش خبرنگار مهر، مستند سینمایی قویدل» با موضوع پرونده خون‌های آلوده در دهه ۷۰ و از آثار بخش مسابقه ملی هفدهمین جشنواره «سینماحقیقت» شامگاه ۲۸ آذر ماه در پردیس چارسو اکران شد.
پس از نمایش «قویدل» علی فراهانی صدر کارگردان این اثر به همراه احمد قویدل سوژه این فیلم و سعید الهی تهیه‌کننده آن به ارایه توضیحاتی درباره «قویدل» پرداختند.
در ابتدا علی فراهانی صدر گفت: من فکر می‌کنم در حدود هشتاد و سه دقیقه فیلم حرف‌های خودم را زده‌ام با این حال می‌گویم که از آقای قویدل باید سریال می‌ساختیم.
سپس قویدل سوژه این مستند گفت: ما یک زندگی پر فراز و نشیب داشتیم و تلاش کردیم در طی آن هر کاری از دستمان برمی‌آید، انجام دهیم.
وی عنوان کرد: تاکنون چند فیلم با همین سوژه ساخته شده ولی هیچ‌کدام مهر کارگردان را نداشته است و همیشه من حرف زدم اما این فیلم مهر و امضای فراهانی را دارد چون او برای ساخت این اثر فکر کرده، کار کرده و با شجاعت رفتار کرده است. به همین ترتیب گروه این فیلم یک سوژه تلخ دارد اما لبخند بر لب شما نشاند. من در این قضیه مدیون برخی هستم؛ موفقیت این پرونده روی دوش رسانه بوده است و این نشان می‌دهد گردش آزاد اطلاعات نمی‌گذارد فساد رشد کند اگر ما آن موقع رسانه را نداشتیم، موفق نمی‌شدیم. همه درباره این موضوع به ما کمک کردند اساس این موفقیت بر دوش رسانه بود.
سعید الهی تهیه‌کننده این مستند هم گفت: از آقای حمیدی‌مقدم مدیر عامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی هم تشکر می‌کنم که در ساخت این فیلم مشارکت داشتند حدود یک سال و خورده‌ای درگیر این فیلم بودیم و تلاش شد روایت خلاقانه‌ای داشته باشیم.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=51561

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.