• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳

غلظت آلاینده‌ها در شهرهای صنعتی و پر جمعیت افزایش می‌یابد

  • 27 آذر 1401 - 12:50
غلظت آلاینده‌ها در شهرهای صنعتی و پر جمعیت افزایش می‌یابد

به گزارش خبرنگار مهر صادق ضیائیان رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت هوای کشور طی امروز تا پایان هفته گفت: امروز یکشنبه در شرق و جنوب شرق کشور وزش باد پدیده غالب است و در مناطقی از یزد، کرمان و هرمزگان افزایش ابر، رگبار پراکنده و وزش باد رخ می‌دهد.
وی افزود: دوشنبه در سیستان و بلوچستان و شرق کرمان وزش باد ادامه خواهد داشت و به تدریج اوایل شب در غرب گیلان و شرق اردبیل ابرناکی و بارش آغاز می‌شود.
رئیس مرکز ملی پیشگیری و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: سه شنبه گستره بارش در اردبیل، شمال آذربایجان شرقی و کل سواحل شمالی خراسان شمالی را در بر خواهد گرفت و در ارتفاعات البرز و مناطق سردسیر بارش برف و باران پیش بینی می‌شود.
وی بیان داشت: همچنین چهارشنبه بارش در این مناطق ادامه خواهد داشت و به تدریج بعد از ظهر از مقدار بارش در این مناطق کاهش یافته و در مناطق از عقرب کشور ابرناکی و بارش پراکنده شروع می‌شود.
ضیائیان بیان داشت: پنجشنبه هم در مناطق غرب و جنوب غرب کشور ابرناکی رگبار پراکنده رخ می‌دهد و به تدریج جمعه با ورود سامانه بارشی به غرب کشور بارش در غرب و جنوب غرب مناطقی از جنوب و مرکز کشور پیش‌بینی می‌شود.
وی افزود: خلیج فارس هم در روزهای یکشنبه و دریای خزر روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه مواج است.
رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا خاطرنشان کرد: از بعد از ظهر یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه غلظت آلاینده‌ها در شهرهای صنعتی و پر جمعیت افزایش می‌یابد.
وی گفت: در روزهای سه شنبه و چهارشنبه در نوار شمالی به ویژه در استان‌های ساحلی خزر، اردبیل و چهارشنبه در شمال شرق کاهش دما را خواهیم داد.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=35849

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.