• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳

عملکرد تیم ملی والیبال در المپیک توکیو بررسی شد

  • 26 مرداد 1400 - 20:56
عملکرد تیم ملی والیبال در المپیک توکیو بررسی شد

به گزارش مهر و به نقل از فدراسیون والیبال، جلسه هیات رئیسه فدراسیون والیبال به ریاست دکتر محمدرضا داورزنی، با حضور اعضا و روسای هیات‌های استانی به صورت آنلاین با موضوع بررسی عملکرد تیم ملی والیبال در المپیک توکیو برگزار شد.

وحید مرادی، فریبا محمدیان، سیدمیلاد تقوی، مهناز شاددل، ناصر میرفخرایی، مصطفی کارخانه و محمود افشاردوست از اعضای هیات رئیسه به صورت حضوری و هوشنگ عشایری، مهرداد هاشمی و محمد مهدی مظاهری دیگر اعضای هیات رئیسه به همراه روسای هیات‌های والیبال استانی به صورت آنلاین در جلسه حضور داشتند.

در ابتدامحمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال ضمن خیرمقدم به حاضرین، ایام سوگواری سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) را تسلیت گفت. وی در آغاز سخنانش به روند انتخاب ولادیمیر آلکنو در سال گذشته پرداخت و انتخاب این سرمربی را حاصل خرد جمعی متخصصان رشته والیبال، برگزاری جلسات کارشناسی و طی کردن فرآیندی چند ماهه دانست و به بیان گزارشی در خصوص عملکرد تیم ملی والیبال در المپیک ۲۰۲۱ توکیو پرداخت.

در ادامه هر یک از اعضای جلسه به صورت حضوری و آنلاین به بیان نقطه نظراتشان پرداختند.

میرفخرایی: فدراسیون از هیچ تلاشی برای تامین تیم ملی کم نگذاشت

در ادامه ناصر میرفخرایی عضو هیات رئیسه با اشاره به اینکه حضور در میان ۴ تیم برتر المپیک آرمان دیگر کشورها نیز بوده است گفت: تیم‌هایی مانند آمریکا هم برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای برای صعود به مراحل بالاتر انجام داده بودند که این اتفاق رخ نداد. نکته اینجاست که المپیک حساسیت بالایی برای همه دارد اما نباید از تلاش بازیکنان چشم‌پوشی کرد. من شاهد بودم که فدراسیون ازهیچ تلاشی برای تامین تیم ملی کم نگذاشت.
وی افزود: باید باور کنیم والیبال به خانه ایرانی‌ها رفته و تعداد بی‌شماری این رشته را دنبال می‌کنند.

کارخانه: این باخت‌ها برای خانواده والیبال است و همه در آن شریک هستیم

مصطفی کارخانه از دیگر اعضای هیات رئیسه با بیان اینکه از نزدیک شاهد زحمات فدراسیون برای تیم ملی بوده‌ام اضافه کرد: این باخت‌ها برای خانواده والیبال است و همه در آن شریک هستیم. همانند آن زمان که والیبال ایران در اوج بود و همه با هم سرمان را بالا می‌گرفتیم. کاش زمان بیشتری برای استفاده از آلکنو داشتیم. با توجه به شرایط موجود باید تلاشمان را بیشتر کنیم و البته لازم هم بود آرمان‌های بزرگی برای والیبال ترسیم کنیم.

افشاردوست: اگر شکست را بپذیریم، قدم بزرگ‌تری برای پیروزی برمی‌داریم

محمود افشاردوست عضو هیات رئیسه توجه و نگاه ویژه به لیگ والیبال را امری مهم و ضروری دانست.
در ادامه افشاردوست با بیان اینکه اگر هر سرمربی دیگری برای تیم انتخاب می‌شد با توجه به شرایط حاکم بر جهان نمی‌توانست زودتر از فروردین به ایران سفر کند؛ خاطر نشان کرد: سرمربیان بر اساس رزومه انتخاب می‌شوند و نمی‌توان پیش‌بینی کرد در ۶ ماه آینده چه کاری خواهند کرد. توان فنی بازیکنان ایران بالاست اما نمی‌توانیم بگوییم بهترین بازیکنان دنیا را داریم اما کم کم این انتظار در ما ایجاد شده است که قهرمان جهان شویم. آیا با وجود چنین زیرساخت‌هایی می‌توان همانند تیم‌های لهستان و یا ایتالیا عمل کرد؟

مظاهری: از نتیجه‌گرایی فاصله بگیریم

محمدمهدی مظاهری از اعضای هیات رئیسه که به صورت آنلاین در جلسه حضور داشت، هم به شکوفایی والیبال ایران اشاره و تاکید کرد: باید از نتیجه‌گرایی فاصله بگیریم و فشارهای بیرونی و پیرامونی بر بازیکنان و کادر فنی را به حداقل برسانیم.

سال‌افزون: بازگشت آرامش به والیبال با حضور داورزنی

فرهمند سال‌افزون رئیس هیات کرمانشاه با قدردانی از زحمات و تلاش‌های فدراسیون در مسیر آمادگی تیم ملی، یکی از ضعف‌های کادر فنی را کم‌توجهی به بعد روحی و روانی بازیکنان دانست.
او در پایان صحبت‌هایش از دکتر داورزنی و مصطفی کارخانه خواست از ستارگان والیبال که قصد خداحافظی از تیم ملی را دارند برای حضور مجدد در تیم ملی دعوت کنند.

بازدرهوا: برای موفقیت در المپیک بعدی باید از همین فردا آغاز کنیم

سپس حسن بازدرهوا رئیس هیات والیبال استان بوشهر خطاب به دکتر داورزنی گفت: یکی از بزرگترین امتیازات حضور شما در فدراسیون پس از بازگشت، برقراری آرامش مجدد بود. لازم است برای آمادگی کامل برای حضور در المپیک بعدی از همین فردا کار خود را آغاز کنیم تا بتوانیم به آرمان‌های ترسیم شده فدراسیون برسیم.

باجول: به قطاری که حرکت نمی‌کند سنگ نمی‌زنند

تیمور باجول رئیس هیات والیبال استان اصفهان خطاب به داورزنی گفت: به گفته دکتر مطهری «به قطاری که حرکت نمی‌کند سنگ نمی‌زنند». شما حرکت کرده‌اید و انتقاد هم می‌شنوید.

از آلکنو برای معرفی چند جوان توانمند تشکر می‌کنیم که والیبال می‌تواند در ۱۰ سال آینده از آن‌ها بهره‌مند شود اما در طول این مدت متوجه شدیم در دریافت و سرویس مشکلات زیادی داریم که باید راه‌حلی برای آن پیدا کنیم.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=2554

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.