• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳

عرفان الهی: حضور در لیگ کشتی باعث پیشرفت من شد

  • 13 شهریور 1400 - 14:47
عرفان الهی: حضور در لیگ کشتی باعث پیشرفت من شد

به گزارش مهر، عرفان الهی دارنده مدال طلای جوانان جهان در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون کشتی با بیان این مطلب افزود: سال ۲۰۱۹ در رده‌ی جوانان و در وزن ۶۰ کیلوگرم صاحب مدال نقره شدم و بلافاصله پس از آن در لیگ حضور یافتم که به نظرم سرشاخ شدن با بزرگسالان خیلی به پیشرفت من در کشتی کمک کرد.

وی ادامه داد: پس از حضور در رده‌ی نوجوانان بلافاصله با صعودی ۱۰ کیلوگرمی در وزن ۷۰ کیلوگرم حاضر شدم، چراکه احساس کردم کشتی گرفتن در وزن ۶۰ کیلوگرم دیگر با شرایط بدنی من همخوانی ندارد و باید خود را در وزن ۷۰ کیلوگرم جا بیاندازم.

الهی تصریح کرد: خوشبختانه توانستم در لیگ برتر سال گذشته نیز به میدان بروم و بر تجربیات خود بیافزایم و پس از آن نیز با توجه به برگزاری رقابت‌های انتخابی تیم ملی کشتی آزاد جوانان ملی پوش شدم. البته حضور در تورنمنت بین المللی یاشاردوغو نیز بسیار برایم کمک کنده بود.

آزادکار وزن ۷۰ کیلوگرم تیم ملی کشتی ایران در مورد عملکردش در رقابت‌های جوانان جهانی در روسیه گفت: سایر کشتی گیران در روسیه ۴ کشتی گرفتند اما شرایط برای من کمی سخت‌تر بود و من ۵ کشتی گرفتم. اما خدا را شکر با هدایت مربیان و توکل برخدا توانستم صاحب مدال طلا شوم.

الهی در مورد چرخه انتخابی تیم ملی گفت: قدردان فدراسیون به دلیل اجرای چرخه انتخابی هستم، چراکه توانستم در ۱۹ سالگی صاحب دوبنده تیم ملی شوم.

وی در مورد شرایط مسابقات انتخابی پس از حضورش در رقابت‌های جهانی روسیه تصریح کرد: به خاطر اینکه پس از ۲ هفته باید در رقابت‌های انتخابی درون اردویی مبارزه می‌کردم، کار برایم سخت بود چراکه ۵ کشتی سخت در روسیه گرفته بودم و باید در اینجا نیز کشتی‌های حساسی را با مقصودی برگزار می‌کردم.

الهی ادامه داد: اما خوشبختانه نیروی جوانی و تمریناتی که پیش از این برگزار کرده بودم به کمکم آمدند و توانستم در سه دیدار استقامت لازم را داشته و در نهایت پیروز نهایی میدان شوم.

عضو تیم ملی کشتی آزاد در وزن ۷۰ کیلوگرم در مورد اهدافش اظهار داشت: هدف من قهرمانی در رقابت‌های جهانی نروژ است اما هدف اصلی ام حضور در المپیک ۲۰۲۴ در وزن ۷۴ کیلوگرم است.

وی در پایان در مورد اینکه می‌تواند در زمان باقی مانده به آمادگی لازم برای حضور در رقابت‌های جهانی دست یابد گفت: من سرباز کادر فنی ام و قطعاً آنها نیز برنامه‌ها و تمرینات مناسبی را برای من در نظر می‌گیرند. اما انگیزه و عشقی که در من وجود دارد باعث می‌شود که تمام تلاش خود را برای کسب موفقیت به کار بگیرم و به این جمله که از شما حرکت از خدا برکت اطمینان دارم.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=4472

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.