• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳

طالبان در ولایات شمال افغانستان شکست خواهد خورد

  • 20 مرداد 1400 - 20:43
طالبان در ولایات شمال افغانستان شکست خواهد خورد

به گزارش مهر به نقل آناتولی، «ژنرال عبدالرشید دوستم»، رئیس حزب جنبش ملی و معاون سابق ریاست جمهوری افغانستان پس از نشست بررسی وضعیت عمومی ولایات شمال این کشور در جمع خبرنگاران گفت: شبه‌نظامیان طالبان چندین بار به شمال آمدند و به دام افتادند و این گروه هیچ پند نمی‌گیرد. طالبان در شمال شکست خواهند خورد.

این چهره نظامی افغانستان در واکنش به تصرف چندین ولایت در شمال و شمال شرق این کشور توسط طالبان اظهار داشت: خروج و فرار از ولایت شمال کار آسانی نیست. آنها به سرنوشت ملأ فاضل از فرمانده‌هان سابق طالبان گرفتار خواهند شد و باید مردم علیه این گروه قیام کنند.

این اظهارات در حالی صورت می‌گیرد که گروه طالبان شماری از مراکز ولایات را به تصرف خود درآورده و ده‌ها هزار تن از ساکنان ولایات شمالی به خاطر امنیت نسبی به کابل پایتخت این کشور پناه آورده‌اند.

همزمان با خروج غیر مسئولانه آمریکا از افغانستان و وخیم‌تر شدن اوضاع امنیتی، منابع اطلاعاتی ارتش آمریکا در برآوردی جدید مدعی احتمال سقوط کابل، ظرف حداکثر ۹۰ روز شدند.

منابع اطلاعاتی ارتش آمریکا می‌گویند که دولت واشنگتن بسیار زودتر از آنچه که چند هفته پیش بیم آن می‌رفت؛ خود را آماده سقوط «کابل» پایتخت افغانستان کرده است چرا که وخامت اوضاع امنیتی موجب تجدید نظر در ارزیابی اطلاعاتی قبلی شده است.

طبق آنچه پیشتر پیش بینی می‌شد؛ انتظار می‌رفت کابل ظرف مدت ۶ الی ۱۲ ماه سقوط کند حال آنکه در ارزیابی جدید؛ ادعا می‌شود که سقوط کابل ممکن است ظرف ۹۰ روز اتفاق بیفتد. حتی ادعا می‌شود که این مسئله ممکن است ظرف ۳۰ روز هم رخ دهد.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=1932

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.