• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳

صندوق صعب العلاج چه خدماتی به بیماران کلیوی می دهد

  • 23 آذر 1402 - 0:02
صندوق صعب العلاج چه خدماتی به بیماران کلیوی می دهد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدمهدی ناصحی، ضمن گرامیداشت ۲۱ آذر ماه روز جهانی حمایت از بیماران کلیوی در خصوص خدماتی که پیش از تأسیس صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج به صورت رایگان در اختیار افراد مبتلا به نارسایی مزمن کلیه قرار می‌گرفت، گفت: جلسات همودیالیز، ست، صافی و سوزن دیالیز، خدمات تعبیه راه عروقی رایگان، هزینه کاتتر های دائم و موقت و همچنین گرافت های عروقی از این نوع خدمات بود.

وی افزود: محلول دیالیز و پودر بی کربنات سدیم، آزمایشات روتین بیماران دیالیزی اعم از آزمایشات ماهانه، سه ماهه، شش ماهه و سالانه نمونه دیگری از این خدمات را شامل می‌شد.

صندوق صعب العلاج چه خدماتی به بیماران کلیوی می دهد

ناصحی ادامه داد: همچنین داروهای اریتروپوئتین، ترکیبات آهن تزریقی، SEVELAMER، کاتتر گذاری دائمی دیالیز صفاقی، آموزش و مدیریت بیماران نیازمند دیالیز صفاقی به صورت ماهیانه، هزینه محلول‌های دیالیز صفاقی و عمل جراحی پیوند کلیه نیز از نمونه خدماتی است که به صورت رایگان از پیش از تأسیس صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج به بیماران دیالیزی ارائه می‌گردید.

وی تاکید کرد: علاوه بر حمایت‌های از پیش گفته شده با تشکیل صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج بیماران دارای هر یک از نشان‌های زیر می‌توانند از مزایای صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج بهره مند شوند.

ناصحی افزود: هر یک از نشان‌ها عبارت است از نشان همودیالیز (دیالیز خونی) شامل خدمات بستری، پرتوپزشکی، دارو و آزمایش، ویزیت و خدمات پزشکان و نشان دیالیز صفاقی شامل آزمایش، خدمات بستری، پرتوپزشکی، ویزیت و خدمات پزشکان است.

وی درباره نشان کاندید جراحی پیوند کلیه گفت: آزمایش، پرتوپزشکی، ویزیت و خدمات پزشکان و نشان پس از جراحی پیوند کلیه شامل دارو، ویزیت، آزمایش و بیوپسی کلیه پیوندی است، نکته قابل توجه این است که بیماران کلیوی منتسب به نشان همودیالیز (دیالیزخونی)، دیالیز صفاقی، کاندید پیوند کلیه و پس از جراحی پیوند کلیه می‌توانند با رعایت ضوابطی از مساعدت‌های موردی تبصره ذیل ماده ۹ اساسنامه صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج با ارائه مدارک و مستندات به ادارات استانی پس از بررسی و طرح در کمیته‌های مربوطه بهره مند شوند.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=51328

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.