• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳

صدور روادید رایگان برای تماشاگران بازی‌های جام جهانی فوتبال در قطر جهت سفر به ایران

  • 18 اردیبهشت 1401 - 10:36
صدور روادید رایگان برای تماشاگران بازی‌های جام جهانی فوتبال در قطر جهت سفر به ایران

به گزارش ایسنا ، مهدی صفری با اشاره به سفر آقای “الکساندر نواک” رئیس روسی کمیسیون مشترک همکاری‌های ایران و روسیه به تهران، ضمن با پر اهمیت خواندن این سفر گفت: وزارت خانه‌ها را در این ارتباط  آماده کردیم؛ در جریان این سفر یکی از محورها، موضوع ترانزیت است؛ ما چند مشکل داشتیم به خصوص درباره کریدور شمال به جنوب که  در حال حل شدن است .

وی ادامه داد: همچنین در منطقه کاسپین که ۲۰ کیلومتر بود و ساخت آن متوقف شده بود دوباره از سر گرفته شده و امیدواریم تکمیل شود.

معاون وزیر امور خارجه با اشاره به این که موضوع دیگر جلسه مباحث مالی بود ، اظهار کرد : درباره همکاری در پروژه‌های نفت و گاز و در زمینه تجارت سفرهای زیادی انجام شده است.

 صفری ادامه داد: از همه مهمتر موضوع لغو روادید درباره توریسم دسته جمعی بود که درباره آن توافق شد و ان شاء الله در این سفر نهایی و اجرایی خواهد شد.

وی با بیان این که درباره موضوع انتقال برق نیز در این جلسه بحث شد گفت: محورها را برای آقای مخبر معاون اول رئیس جمهور و آقای اوجی وزیر نفت ارسال خواهیم کرد.

معاون وزیر امور خارجه در ادامه گفت وگوی خود با خبرگزاری صداو سیما در پاسخ به سوالی درباره همکاری‌های ایران و قطر در برگزاری جام جهانی گفت: یک تیم از قطر آمد و از کیش و قشم بازدید داشتند و (به طور ویژه درباره عرضه) صنایع دستی صحبت شد.

وی با بیان این که وزارت صمت، گروه‌هایی را به قطر برده است و اتاق‌های بازرگانی مشترک راجع به کالاهای ایرانی فعال شده اند، افزود: روی عرضه صنایع دستی در کیش و قشم کار شده است.

صفری با اعلام اینکه صدور روادید برای تماشاچی‌های بازی‌های جام جهانی فوتبال در قطر جهت سفر به ایران رایگان شده است، اظهار کرد : در قطر تورهای مختلفی فعالیت می‌کنند تا در روزهای جام جهانی به ایران بیایند و بازدید کنند.

معاون وزیر امور خارجه در پاسخ به این سوال که ایرانی‌های علاقه‌مند به ارائه صنایع دستی در حاشیه بازی‌های جام جهانی چه باید بکنند گفت: باید به معاونت وزارت صمت در حوزه تجارت خارجی و نمایشگاه‌ها مراجعه شود.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=21323

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.