• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳

شناسایی حرمت‌شکنان و عاملان توهین به مردم شمال/ یک نفر دستگیر شد

  • 29 مرداد 1400 - 20:33
شناسایی حرمت‌شکنان و عاملان توهین به مردم شمال/ یک نفر دستگیر شد

به گزارش مهر، سردار عزیزاله ملکی عصر جمعه در گفتگویی با ابراز تأسف از اقدام دو جوان که با توهین به مردم شمال کشور و انتشار فایل آن در فضای مجازی، موجب رنجش خاطر هموطنان را فراهم کرده بودند، اظهار کرد: پلیس با اشرافیت و قاطعیت با عوامل تشویش اذهان عمومی و این‌گونه جرایم در فضای حقیقی و مجازی برخورد خواهد کرد.

فرمانده انتظامی گیلان اضافه کرد: اهانت به هموطنان به هیچ عنوان قابل قبول نیست و پلیس در برخورد با این گونه جرایم، به هیچ عنوان کوتاه نخواهد آمد.

وی افزود: پس از انتشار ویدئو اهانت دو جوان به مردم شریف شمال کشور، شناسایی و دستگیری عوامل مؤثر این جریان در دستور کار پلیس فتا گیلان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان گیلان اضافه کرد: پس از پی‌جویی‌های فنی و انجام اقدامات تخصصی پلیسی، دو فردی که مرتکب این عمل شده بودند شناسایی و متهم اصلی با هماهنگی مقام قضائی و اخذ نیابت در یک عملیات غافلگیرانه، ظهر امروز در استان البرز دستگیر شد.

وی با تقدیر از همکاری خوب دستگاه قضائی استان، بیان کرد: متهم پس از دستگیری، ابتدا منکر بزه انتسابی شد اما پس از مواجه‌شدن با دلایل‌، مدارک و مستندات موجود در پرونده‌، چاره‌ای جز اعتراف پیش روی خود ندید و از عمل مجرمانه خود ابراز پشیمانی کرد.

سردار ملکی با اشاره به اینکه طبق قانون هرگونه توهین به اشخاص و قومیت‌ها چه در فضای حقیقی و چه در فضای مجازی، جرم محسوب می‌شود، اضافه کرد: همان گونه که قبلاً نیز اشاره کردیم پلیس با اشرافیت بر فضای مجازی و قاطعیت در برخورد با جرایم، در کمترین زمان ممکن با اشخاص خاطی که به هر ترتیب باعث تشویش اذهان عمومی و یا ایجاد نگرانی در بین شهروندان شوند برخورد می‌کند.

فرمانده انتظامی گیلان به مردم اطمینان داد پلیس در برخورد با جرایم و مخلان نظم، آسایش و امنیت مردم قاطعانه و بدون اغماض برخورد خواهد کرد و اجازه نخواهد داد عده‌ای با سو استفاده از فضای مجازی، امنیت روانی شهروندان را به مخاطره بیندازند.

وی از تلاش برای دستگیری متهم دوم این پرونده خبر داد و گفت: نتیجه اقدامات تکمیلی به زودی به اطلاع عموم خواهد رسید.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=2801

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.