• امروز : پنج شنبه - ۲۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳

شناسایی افراد جویای کار در دوردست‌ترین مناطق کشور

  • 01 تیر 1402 - 11:13
شناسایی افراد جویای کار در دوردست‌ترین مناطق کشور

به گزارش خبرنگار مهر، سید صولت مرتضوی شامگاه چهارشنبه در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: دولت سیزدهم تنها دولتی است که بعد از روی کار آمدن دارای برنامه شد و ایده‌هایی که در دوران فعالت‌های انتخابی داشت، عملی شدند.
وی افزود: همچنین سیاست‌های چشم‌انداز کشور ازجمله برنامه ششم توسعه، سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری، اسناد آمایش ملی و استانی و… همگی تبدیل به برنامه راه دولت سیزدهم شدند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، امنیتی، سیاست خارجه و… در فصول و برنامه‌های مختلف، کلان پروژه‌ها و ریزپروژه‌ها در برنامه تحولی دولت تعریف شده‌اند.
مرتضوی عنوان کرد: عبور از بحران مالی سال ۱۴۰۰ عبوری شبیه به معجزه بود، در شهریور همین سال نرخ تورم نقطه به نقطه کشور بالای ۵۰ درصد بود، در اسفندماه تقریباً معدل تورم سالانه به ۳۲ درصد رسید.
وی خاطرنشان کرد: دولت‌ها معمولاً اصلاحات اقتصادی را در دور دوم مدیریت خود بر کشور انجام می‌دهند یا به وقت دیگری موکول می‌کنند اما دولت سیزدهم در آغازین سال دولت، حذف ارز ترجیحی که کاری بزرگ بود را انجام داد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: در همان زمان به نرخ تورم دامن زده شد و ناگفته نماند بخشی از آن تورم القایی یا انتزاعی بود، این شرایط در سال ۱۴۰۲ بهتر شده و امید است بتوانیم خواسته مقام معظم رهبری در رشد تولید و مهار تورم را جامه عمل بپوشانیم.
مرتضوی بیان کرد: اقتصاد ایران در دهه‌های گذشته به‌ویژه دهه ۹۰ تبدیل به اقتصاد شرطی شده بود و حرکات موزنی در این حوزه رخ نمی‌داد.
وی تاکید کرد: امروز جمهوری اسلامی به کانون ثبات تبدیل شده است و دیپلماسی سیاسی رئیس جمهور باعث شد که دشمنان ایران همه گزینه‌ها را از روی میز بردارند و به گزینه مذاکره عادلانه تن بدهند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: در حال حاضر مخالفان جمهوری اسلامی ایران تبدیل به موافق و موافقان آن عزت گرفتند، اینکه کشور در این وضعیت قرار گرفته است باعث شده تا در سال ۱۴۰۲ به یک ثبات در حوزه اقتصاد دست یابیم.
مرتضوی با بیان اینکه اهداف مختلفی در دولت برنامه‌ریزی شده است، افزود: در حوزه مسکن رسالتی بر دوش دولت است که ازجمله آن ساخت سالی یک میلیون واحد مسکن، همچنین در حوزه اشتغال ایجاد یک میلیون فرصت شغلی، در حوزه بهداشت و درمان ارتقای سلامت جامعه و افزایش میانگین امید به زندگی، توسعه متوازن و عادلانه و در زمینه صادرات و توسعه صادرات صنعت پایه است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه برخی ناترازی‌ها در کشور به ویژه در استان‌های غربی وجود دارد، ادامه داد: عدالت در توزیع فرصت‌ها و امکانات در جلسات شورای اشتغال کشور مورد تاکید قرار گرفته است.
مرتضوی عنوان کرد: در حال طراحی سامانه‌هایی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستیم که در دوردست‌ترین مناطق کشور هم بتوانیم تعداد افراد بیکار را مشخص کنیم.
وی با تاکید بر اینکه نگاه دولت سرمایه‌گذاری و توسعه است، خاطرنشان کرد: در چهارمحال و بختیاری چند برنامه اساسی وجود دارد، ابتدا مدیریت منابع آبی این استان است که باید بر اساس عدالت انجام شود.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: مسئله دوم توسعه راه‌های شریانی چهارمحال و بختیاری است تا این استان از بن‌بستی که سال‌ها است در آن گرفتار شده بیرون بیاید.
مرتضوی بیان کرد: نکته سوم اتصال استان چهارمحال و بختیاری به راه‌آهن کشوری است که تاکنون پیشرفت خوبی داشته است.
وی با اشاره به اینکه ۵۳ درصد جمعیت کشور تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند، تاکید کرد: احداث تعدادی درمانگاه و مراکز بهداشتی و درمانی و همچنین تجهیز بیمارستان امام علی (ع) در دستور کار است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در این سفر به چهارمحال و بختیاری، مصوبات سفر در حوزه وزارت پیگیری می‌شود و هم اینکه رفع نواقص و ضعف‌ها به نتیجه خواهد رسید.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=43744

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.