• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳

شمار شهدای فلسطینی از کل سال گذشته میلادی فراتر رفت

  • 24 مرداد 1402 - 19:04
شمار شهدای فلسطینی از کل سال گذشته میلادی فراتر رفت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شهاب نیوز، دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد اوچا در گزارشی از حجم حملات تروریستی نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی و شهرک‌نشینان صهیونیست پرده برداشت.
اوچا اعلام کرد که تعداد شهدای فلسطینی از ابتدای سال جاری میلادی تا کنون ۱۶۷ شهید و تعداد فلسطینیانی که طی کل سال گذشته میلادی به دست رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند ۱۵۵ تن بوده است. بدین ترتیب تعداد شهدای فلسطینی از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون از آمار شهدای کل سال گذشته میلادی فراتر رفته است. ثبت آمار این تعداد از شهدا در کرانه باختری و قدس اشغالی از سال ۲۰۰۵ میلادی تاکنون بی‌سابقه بوده است.
بر اساس گزارش اوچا، از ۲۵ جولای گذشته تا پایان هفته نخست ماه جاری میلادی ۷ فلسطینی از جمله ۲ کودک به دست نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی و شهرک‌نشینان صهیونیست به شهادت رسیده‌اند و صدها فلسطینی دیگر نیز زخمی شده‌اند.
همچنین اوچا اعلام کرد که مقامات رژیم صهیونیستی در این بازه زمانی ۵۶ ساختمان متعلق به فلسطینیان را تخریب یا مصادره نموده‌اند. از جمله ساختمان‌های تخریب‌شده، ۶ خانه در شرق قدس اشغالی و منطقه موسوم به منطقه «ج» بوده که به بهانه‌های واهی از جمله نداشتن جواز ساخت تخریب شده‌اند.
اوچا گزارش داد که در نتیجه تخریب این ۶ خانه، ۲۳ فلسطینی از جمله ۱۲ کودک آواره شده‌اند و امرار معاش بیش از ۳۵۰۰ فلسطینی با مشکل مواجه شده است.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=46445

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.