• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳

شش ماه سرنوشت ساز برای عسکری/ افراد اضافه از تیم ملی دور شوند!

  • 04 مهر 1400 - 14:03
شش ماه سرنوشت ساز برای عسکری/ افراد اضافه از تیم ملی دور شوند!

به گزارش مهر، رقابت‌های قهرمانی جهان تکواندو که قرار بود به میزبانی چین در شهر «ووشی» چین برگزار شود به دلیل شرایط کرونا دو بار تاکنون به تعویق افتاده و قرار است فدراسیون جهانی مکان و زمان این رقابت‌ها را به زودی اعلام کند.

بر اساس اطلاعات رسیده این رقابت‌ها در ماه‌های نخست سال ۲۰۲۲ برگزار خواهد شد که شانس شهرهای «ووشی» چین و «موجو» کره جنوبی برای کسب میزبانی بیشتر از سایر مدعیان است. همین موضوع باعث شد که کمیته فنی در یک تصمیم بجا و منطقی با اعتماد دوباره به فریبرز عسکری، سکان هدایت تیم ملی را برای مسابقات جهانی به وی بسپارد.

سرمربی محجوب و با اخلاق تیم ملی که مقبولیت بالایی در بین اهالی تکواندو دارد، می‌بایست این فرصت را غنیمت شمرده و مهر بطلانی بزند بر نظر افرادی که توانایی‌های او را در هدایت تیم‌های بزرگ زیر سوال برده‌اند. عسکری که برای ادامه راه با وجود هجمه‌های زیاد و بعضاً نادرست، شجاعت به خرج داد و دست همکاری به سوی کادر مدیریتی فدراسیون دراز کرد، باید با دقت نظر بیشتری همکاران خود را انتخاب کند.

شش ماه سرنوشت ساز برای عسکری/ افراد اضافه از تیم ملی دور شوند!

دور کردن برخی افراد از تیم ملی و بعضاً مؤثر در تصمیمات یکی از مهمترین کارهایی است که فریبرز عسکری باید در دستور کار خود قرار دهد. شاید به جرأت بتوان گفت، این شش ماه مهمترین دوران مربیگری اوست که می‌تواند آینده کاری اش را حداقل در ایران تحت شعاع قرار دهد.

زمان زیادی در اختیار کادر فنی تیم ملی نیست و از دست دادن زمان یعنی یک قدم نزدیک شدن به شکست و ناکامی، بر همین اساس می‌بایست هر چه زودتر جلسه‌ای بین سرمربی و اصغر رحیمی به عنوان مدیر فنی جدید تیم ملی تشکیل و برنامه‌ها برای حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان تدوین شود. البته که با وجود شرایط تیم ملی نباید انتظار معجزه در مسابقات پیش رو داشت ولی تکواندو ایران آنقدر پتانسیل دارد که با تکیه و اعتماد به جوانان مستعد و آتیه راه خود را برای بازگشت به دوران طلایی از سر گیرد.

مهر پیشنهاد می‌کند با وجود شرایط شیوع کرونا رقابت‌های انتخابی در دستور کار قرار گرفته و با برنامه ریزی دقیق بهترین‌ها را به اردو فرا خوانده شوند. می‌توان به استان‌ها اعلام کرد نفرات برتر خود را حداقل دو نفر در هر وزن (به برخی استان‌ها طبق آخرین رده بندی سهمیه بیشتر داده شود) و سپس با دعوت از اعضای تیم ملی و مدال آوران سال ۱۳۹۸ یک دوره رقابت انتخابی طبق زمانبندی مشخص و برگزاری هر دو وزن در یک روز، پرونده مسابقات انتخابی را بسته و تیم را در اختیار کادر فنی قرارداد تا برای مسابقات جهانی تمرینات را آغاز کنند.

شش ماه سرنوشت ساز برای عسکری/ افراد اضافه از تیم ملی دور شوند!

نکته مهم دیگر اینکه، انتظار می‌رفت رئیس سازمان تیم‌های ملی به عنوان یکی از ارکان اصلی نتایج ضعیف تیم ملی مورد بازخواست قرار گرفته و فردی از خانواده تکواندو با سوابق روشن و مستند برای این سمت مهم انتخاب شود، اما کمیته فنی و شخص رئیس فدراسیون چشم خود را به روی این موضوع بسته و در بیانیه معروف هم به آن اشاره نشد.

بارها گفته و نوشته‌ایم که رئیس سازمان تیم‌های ملی تدارکاتچی نیست که می‌گویند او هماهنگ کننده امور اداری است و نقشی در مسائل فنی ندارد. البته که تصاویر منتشر شده از مسابقات تیمی در المپیک گوشه‌ای از مداخله وی در مباحث فنی است.

رئیس سازمان تیم‌های ملی مسئولیتی مهم است که غیر از مصاحبه و یک پای ثابت رسانه بودن، وظایف دیگری هم دارد که و البته که می‌بایست در مواقع حساس کنار کادر فنی و بخصوص سرمربی نقش یک مشاور قوی را ایفا کند و بر همین اساس باید فردی توانا برای آن انتخاب شود.

در پایان امید می‌رود عسکری میدان را در اختیار جوانانی قرار دهد که قرار است آینده تکواندو را در میادین بین المللی تضمین کنند. آینده‌ای که از همین مسابقات جهانی باید به تصویر کشیده شود.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=6915

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.