• امروز : پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳

سیدعباسی: حق بازیکنان قهرمانی است/ باید تمرکز داشته باشیم

  • 29 دی 1402 - 12:03
سیدعباسی: حق بازیکنان قهرمانی است/ باید تمرکز داشته باشیم

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتبال ایران که در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ حضور دارد در اولین بازی خود روز یکشنبه ۲۴ دی به مصاف تیم فلسطین رفت و موفق شد با نتیجه ۴ بر یک این تیم را شکست دهد. ملی پوشان کشورمان در دومین بازی خود باید شامگاه جمعه ۲۹ دی در دومین بازی خود به مصاف تیم ملی هنگ کنگ بروند. ایران تا پایان دور اول مسابقات، با کسب ۳ امتیاز و به دلیل تفاضل گل بهتر نسبت به تیم امارات در صدر جدول گروه C قرار دارد و برای قطعی کردن صعود خود به مرحله حذفی نیازمند به پیروزی در این بازی است.

داود سیدعباسی کارشناس فوتبال در خصوص عملکرد تیم ملی ایران در دیدارهای اخیر زیر نظر امیر قلعه نویی اظهار داشت: فوتبال ایران در چند سال اخیر یکی از تیم‌های قدرتمند آسیا بوده و با حضور امیر قلعه نویی نیز این موضوع ادامه پیدا کرده است؛ در مقایسه با ۳ دوره اخیر جام ملت‌های آسیا تیم کنونی ایران سطح بالایی دارد و بازیکنان تیم ملی سال هاست که در کنار هم بازی می‌کنند و شناخت بسیار خوبی به هم دارند.

سیدعباسی: حق بازیکنان قهرمانی است/ باید تمرکز داشته باشیم

حق بازیکنان فعلی تیم ملی قهرمانی در آسیا است

او ادامه داد: با توجه به سن و سال بازیکنان فعلی تیم ملی، این تورنمنت آخرین حضور آنها در جام ملت‌های آسیا است و به نظرم فوتبال ایران یکی از بهترین دوره‌های جام ملت‌های آسیا را پشت سر می‌گذارد. بازیکنان کمی همت به خرج دهند و تلاش بیشتری کنند مطمئناً می‌توانند تا دیدار پایانی پیش روند و امیدوارم در این دوره از مسابقات ایران بتواند عنوان قهرمانی را به دست آورد چون حق این بازیکنان پس از سال‌ها حضور در تیم ملی کسب یک جام معتبر آسیایی است.

بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال ایران در رابطه با دیدارهای باقی مانده ایران با تیم‌های هنگ کنگ و امارات، گفت: تیم‌هایی که در گروه ایران هستند در حدی نیستند که بتوانند ملی پوشان ما را اذیت کنند و به راحتی می‌توانیم راهی مرحله حذفی شویم. ایران کار راحتی در بازی با هنگ کنگ و امارات دارد و باید از الان برای حضور در جمع تیم‌های یک هشتم نهایی برنامه ریزی کنیم و کادرفنی هم باید تیم‌های قدرتمند این جام از جمله ژاپن، کره جنوبی و عربستان را به خوبی آنالیز کند.

کره جنوبی هم نمی‌تواند ما را اذیت کند

کارشناس فوتبال افزود: این ۳ تیمی که نام بردم از حریفان اصلی ایران برای رسیدن به مقام قهرمانی آسیا محسوب می‌شوند و استرالیا امسال با سال‌های دیگر تفاوت زیادی دارد و بعید است بتواند به مقام خاصی دست یابد. من حتی فکر می‌کنم سطح بازیکنان ایران از کره جنوبی هم بالاتر است و اگر در مرحله حذفی با این تیم رو به رو شویم باید بازیکنان باید با تمرکز بالا وارد زمین شوند تا کمترین موقعیت را به بازیکنان حریف دهیم و در مقابل بتوانیم از موقعیت‌هایی که ایجاد می‌کنیم، نهایت استفاده را ببریم.

سیدعباسی در رابطه با انتقاداتی که از خط دفاعی تیم ملی ایران مطرح می‌شود، تصریح کرد: این موضوع اشتباه است که دریافت گل را تنها به عملکرد خط دفاع نسبت دهیم و سایر بازیکنان را بی تقصیر دانست. فوتبال یک بازی گروهی است و همه بازیکنان موظف هستند تا در حمله و دفاع برای تیم خود بازی کنند. ما باید ساختار بازی خود را به سمتی ببریم که چه در حمله و چه در دفاع سایر بازیکنان بهترین عملکرد را داشته باشند. امیدوارم در بازی‌هایی که در پیش داریم نتایج قابل قبولی بگیریم تا پس از سال‌ها عنوان قهرمانی را به دست آوریم.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=52544

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.