• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳

سپاهان در تبریز به دنبال مدارا بود / پیروزی برابر مس ۸۰ درصد راه قهرمانی است

  • 20 فروردین 1402 - 13:52
سپاهان در تبریز به دنبال مدارا بود / پیروزی برابر مس ۸۰ درصد راه قهرمانی است

مهدی کریمیان در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص عملکرد سپاهان در هفته بیست‌وپنجم لیگ‌برتر به عنوان یکی از مدعیان اصلی قهرمانی و شکست آن‌ها در خانه تراکتور، اظهار کرد: با توجه به اینکه سپاهان مدعی اصلی قهرمانی است و اختلاف امتیاز داشت، احساس می‌کنم در بازی با تراکتور با توجه به حضور حداکثری هواداران تبریز و جو سنگین ورزشگار یادگار امام، سپاهان به دنبال تساوی و کسب یک امتیاز بود. البته این استراتژی سرمربی است و او است که با تیم تمرین می‌کند. 
وی افزود: در دیدار سپاهان و تراکتور فارغ از اتفاقات حاشیه‌ای، سپاهان در حد و اندازه تیمی که در صدر است و برای قهرمانی می‌جنگد، نبود. تیمی که قهرمانی می‌خواهد باید همه بازی‌ها را ببرد و اینکه بخواهیم یک خان را با تساوی رد کنیم درست نیست.
 این بازیکن اسبق سپاهان عملکرد تراکتور را نشان از کار و تمرکز آن‌ها دانست و گفت: تراکتور پس از سال‌ها توانست استقلال، پرسپولیس و سپاهان را شکست دهد که این نشان می‌دهد دارند کار می‌کنند. این در حالی است که قبل از آمدن سرمربی جدید، تراکتور به سمت پایین جدول می‌رفت. در بازی برابر سپاهان نیز فوتبال روان و در جریانی را ارائه کردند. 
همه چیز دست سپاهان است
کریمیان خاطر نشان کرد: البته الان هم همه چیز دست سپاهان است و با تفاضل گل در صدر است، اما در بازی گذشته از لحاظ فنی باید بگویم سپاهان حداقل تا زمان دریافت گل به دنبال مدارا بود. می‌خواست بازی را به خط میانی بکشاند و با پرس تیم حریف را از کار بیندازد.
او تاکید کرد: به عقیده من اگر سپاهان از همان ابتدا برای برد آمده بود، می‌توانست نتیجه بهتری بگیرد و این نتیجه به نفع بقیه رقیبان سپاهان شد.
دفاع، مشکل همیشگی سپاهان
پیشکسوت فوتبال با بیان اشکال سپاهان در انتقال و دفاع، ادامه داد: سپاهان به خصوص در زمانی که می‌خواهد بازی را انتقال دهد، مشکل همیشگی دفاع را دارد. اگر سپاهان برای پیروزی به میدان آمده بود، می‌توانست از فضاهایی که خصوصا در کناره‌ها ایجاد می‌شود، استفاده کند و از فضای پشت دفاع کناری تراکتور بهره ببرد. جمع شدن وینگرهای تراکتور در دفاع به آن‌ها کمک کرد.
او ادامه داد: زمانی که گل دریافت شد، انتقال توپ از دفاع به حمله سرعت زیادی نداشت و سبب شد وینگرهای تراکتور در دفاع جمع شوند و سپاهان نتواند موقعیت زیادی ایجاد کند.
کریمیان تصریح کرد: یکی از اصلی‌ترین موقعیت‌هایی که سپاهان همیشه ایجاد می‌کند از کناره‌ها روی ارسال‌های رضاییان و نورافکن و ضربات سر مغانلو است که در این بازی نتوانست از آن استفاده کند. آن‌ها تمایل داشتند به عمق بزند که هر زمانی رفت، به در بسته خورد. البته به جز یکی دو موقعیت که صحنه مشکوک به پنالتی شد.
قهرمانی از دل بازی‌های آسان بدست می‌آید
بازیکن باتجربه فوتبال کشور تاکید کرد: سپاهان روی کاغذ بازی‌های راحت‌تری نسبت به دو رقیب اصلی‌اش دارد، ضمن اینکه استقلال و پرسپولیس با هم بازی خواهند داشت. در روز دربی پایتخت هر نتیجه‌ای کسب شود، به سود سپاهان است. اما من معتقدم قهرمانی از دل بازی‌های آسان به دست می‌آید نه بازی‌های سخت. اگر به رقیب مستقیم ببازی ایرادی ندارد، اما نباید به تیم‌های ضعیف‌تر امتیاز بدهی.
کریمیان یادآور شد: یکی از حساس‌ترین بازی‌های سپاهان، بازی با مس رفسنجان است. اگر از این خان به سلامت عبور کند، ۸۰ درصد راه قهرمانی را رفته است. البته در بازی‌های چهار پنج هفته پایانی لیگ بازی آسان وجود ندارد. حتی بازی با تیمی که در حال سقوط است نیز سخت است.
انتهای پیام 

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=40449

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.