• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳

سفر وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به ترکمنستان پس از ۲۹ سال

  • 31 فروردین 1402 - 13:51
سفر وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به ترکمنستان پس از ۲۹ سال

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی برای افتتاح سفارت این رژیم در ترکمنستان به عشق‌آباد پایتخت این کشور سفر کرد.
بر اساس این گزارش، «ایلی کوهن» در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: در سفری تاریخی و ۲۹ سال پس از سفر آخرین وزیر خارجه اسرائیل به ترکمنستان، به این کشور سفر کردم.
وی افزود: برای افتتاح سفارت اسرائیل در ۱۷ کیلومتری مرز ترکمنستان با ایران و برگزاری یک سری جلسات با رئیس جمهور و دیگر مقامات این کشور به عشق آباد سفر کرده‌ام.
کوهن در ادامه توئیت خود مدعی شد: روابط با ترکمنستان از اهمیت امنیتی و سیاسی بالایی برخوردار است و این سفر باعث تقویت جایگاه اسرائیل در منطقه خواهد شد.
شبکه «کان» رژیم صهیونیستی هم ضمن اشاره به این سفر گزارش داد که پیش‌بینی می‌شود کوهن با «سردار بردی محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان دیدار و ساختمان دائمی سفارت رژیم صهیونیستی را در عشق‌آباد افتتاح کند.
روزنامه عبری «یدیعوت آحارونوت» هم در خبری مشابه نوشت: قرار است کوهن در سفر به ترکمنستان با «رشید مرداف» وزیر امور خارجه و رهبران جامعه یهودی ترکمنستان دیدار کند.
به گزارش شبکه خبری صهیونیستی آی ۲۴، «شیمون پرز» آخرین وزیر خارجه رژیم اشغالگر بود که در سال ۱۹۹۴ سه سال پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی به ترکمنستان سفر کرد.
به گفته همین منبع، تل آویو بیش از یک دهه در عشق آباد سفیر داشت، اما او از هتل‌ها و دفاتر موقت به کار خود ادامه می‌داد.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=40832

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.