• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳

سریال غارتگری آمریکا در سوریه؛ سرقت ۶۰ کامیون و تانکر گندم و نفت

  • 15 دی 1401 - 12:10
سریال غارتگری آمریکا در سوریه؛ سرقت ۶۰ کامیون و تانکر گندم و نفت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، در ادامه سرقت گندم و نفت سوریه به دست نیروهای آمریکایی، این نیروها امروز پنجشنبه ۶۰ کامیون و تانکر حاوی گندم و نفت سوریه را غارت و آن را به پایگاه‌های خود در شمال عراق منتقل کردند.
منابع محلی از حومه الیعربیه در استان الحسکه به خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گفتند: نیروهای آمریکایی کاروانی متشکل از ۳۶ تانکر مملو از نفت سرقتی سوریه را امروز پنج شنبه از طریق گذرگاه غیرقانونی المحمودیه در حومه شرقی الحسکه به پایگاه‌های آمریکا در شمال عراق منتقل کردند.
این منابع افزودند: کاروان دیگری متشکل از ۲۴ کامیون و تانکر حامل نفت و گندم با همراهی خودروهای نظامی آمریکایی از منطقه الجزیره سوریه به سرقت رفت و از طریق گذرگاه غیرقانونی الولید از این کشور خارج شد.
وزارت امور خارجه سوریه در اواسط ماه گذشته ارزش خسارات مستقیم ناشی از حملات نیروهای آمریکایی به خاک این کشور را اعلام کرد و آن را ۲۵.۹ میلیارد دلار تخمین زد که از این میزان، ۱۹.۸ میلیارد دلار مربوط به خسارات ناشی از سرقت نفت و گاز سوریه است. سوریه به دلیل سیطره نیروهای آمریکایی با کمک نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) بر اکثر چاه‌های نفت سوریه در شرق فرات، از کمبود منابع انرژی رنج می‌برد.
شایان ذکر است که نیروهای اشغالگر آمریکایی در ماه‌های گذشته سرقت‌های نفت سوریه را تشدید و صدها تانک مملو از نفت مسروقه را با همراهی نیروهای قسد به پایگاه‌های خود در خاک عراق منتقل کرده اند.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=36950

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.