• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳

ساق‌های طلایی در سکوت آماده می‌شوند

  • 06 تیر 1402 - 13:52
ساق‌های طلایی در سکوت آماده می‌شوند

پس از گذشت حدود ۵۰ روز از پایان رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران در فصل بیست‌ودوم، تیم‌های سپاهان و ذوب‌آهن، ۲ نماینده اصفهان تاکنون تنها از سرمربی خود رونمایی کرده‌اند تا حدس و گمان‌ها در خصوص تمدید یا خرید بازیکنان ادامه داشته باشد. از سوی دیگر سهیل مهدی، مسئول کمیته برگزاری مسابقات سازمان لیگ فوتبال ایران زمان آغاز فصل جدید لیگ برتر را روز پنج‌شنبه، ۱۲ مرداد ماه اعلام کرد.
سپاهانی‌ها که برای دومین سال هدایت نیمکت خود را به مورایس سپرده‌اند، اکنون یک هفته‌ای است که مذاکرات نقل و انتقالات خود را با حضور مورایس در اصفهان پیگیری می‌کند. این سرمربی در ابتدا زمان شروع تمرینات تیمش را چهارم تیر اعلام کرد، اما این تاریخ با ۳ روز تاخیر به هفتم منتقل شده تا تکلیف ترکیب زردپوشان برای فصل پیش رو مشخص شود.
به گزارش ایسنا، این در حالی است که به جز تمدید دو ساله پیام نیازمند، هنوز خبر رسمی از سوی مسئولان سپاهان در خصوص تمدید یا خریدها اعلام نشده و جدایی یاسین سلمانی نیز تقریبا قطعی شده است. بنا بر شنیده‌ها مسعود ریگی نیز از جمع طلایی‌ها جدا می‌شود.
همچنین رامین رضاییان هنوز یک سال دیگر از قراردادش با سپاهان باقی مانده، اما باید دید این باشگاه مدافعش ملی‌پوشش را همچنان در ترکیب نگه خواهد داشت یا خیر. البته با اعلام مهدی سلیمی، مدیر جدید و جوان تیم فوتبال سپاهان، ماندن رضاییان و مغانلو قطعی است تا شاکله اصلی تیم با توجه به قرارداد بازیکنان حفظ شود. فرشاد احمدزاده، دیگر بازیکن موثر سپاهان هم در گفت‌وگویی اعلام کرد که با این تیم قرارداد دارد و به قراردادش نیز پایبند است.
هواداران، کاتالیزور و سرمایه تیم
مدیر تیم فوتبال سپاهان خاطر نشان می‌کند: مورایس تمام بازیکنان اثرگذار فصل قبل خود را نگه خواهد داشت.
سلیمی همچنین هواداران را رکن اصلی موفقیت یک باشگاه دانست و حضور آن‌ها در تمرینات سپاهان را از جمله مسائل فنی اعلام کرد که باید با نظر مستقیم سرمربی تیم باشد.
او یادآور می‌شود: همانگونه که مدیریت و عوامل تصمیم گیرنده تیم اهمیت دارند، به همان میزان نیز هواداران می‌توانند اثرگذار باشند و نقش کاتالیزور را ایفا کنند. سپاهان از جمله تیم‌هایی است که این سرمایه را در اختیار دارد. انتظار هواداران سپاهان از این مجموعه در خصوص کسب عنوان قهرمانی و حضور پرقدرت در آسیا باتوجه به پیشینه‌ای که طوفان زرد آسیا داشته قابل درک است و به همین دلیل به آن‌ها اطمینان می‌دهم تمامی ارکان تیم تلاش خود را به لحاظ فکری و امکاناتی به کار خواهد گرفت تا امسال اتفاق‌خوشایندی را تجربه کنیم.
مدیر تیم سپاهان همچنین نگرانی هواداران را طبیعی خواند و افزود: این موضوع سبب می‌شود از طریق اخباری که عمداً یا سهواً در فضای مجازی منتشر می‌شود تحریک شوند و اینگونه گمان کنند که باشگاه نسبت به برخی مسائل بی توجه است، اما در واقع چنین موضوعی صحت ندارد، چراکه سپاهان دارای یک تیم تخصصی در جذب بازیکن است و تمام توانایی خود برای انتخاب بهترین گزینه‌ها را به کار خواهد گرفت.
لزوم ایرانیزه شدن نیمکت سپاهان
حال در این میان جدای از موضوع حساس جذب یا تمدید بازیکن، نیمکت مورایس نیز باید چیده شود. مسئله‌ای که به گفته کارشناسان بهتر است به سمت ایرانی شدن پیش رود و این سرمربی از مربی‌ها و بازیکنان ایرانی بیشتری که با لیگ ایران آشنا هستند، استفاده کند.
با یک دیدگاه فنی حضور یکی از پیشکسوتان یا اسطوره‌های ایرانی برای رویارویی با چالش‌های فوتبال ایران از الزامات نیمکت مورایس است. مسئله‌ای که اگر فصل قبل اتفاق افتاده بود، می‌توانست کنش‌ها و واکنش‌های بهتری در خصوص اتفاقات را از این سرمربی انتظار داشت.
محمدرضا ساکت، مدیرعامل باشگاه سپاهان نیز پیش از این از این حضور استقبال کرده بود، اما تصمیم‌گیری نهایی با ژوزه مورایس خواهد بود. 
حسین چرخابی، کارشناس و پیشکسوت فوتبال اصفهان در گفت‌وگو با ایسنا ضمن اشاره به هزینه بالا بازیکنان خارجی، تاکید می‌کند: اگر قرار است بازیکنان خارجی مانند بازیکنان داخلی در زمین عمل کنند، دلیلی ندارد که از خارج از کشور بازیکن بیاوریم. به نظر من، بزرگ‌ترین اشتباه سپاهان در فصل گذشته، جذب بازیکنان خارجی بوده است.
او ادامه می‌دهد: اگر قرار است هزینه‌های بازیکنان خارجی را با دلار و یورو پرداخت کنیم و این بازیکنان را بر نیمکت نگه داریم، بازیکنان داخلی با انضباط بیشتر و مطیع‌تر روی نیمکت می‌نشینند.
ذوب‌آهن از دهم با ربیعی استارت می‌زند
ذوب‌آهن نیز دیگر نماینده اصفهان در لیگ برتر خواهد بود که پس از چند روز بلاتکلیفی برای انتخاب سرمربی از سوی مسئولان کارخانه و گمانه‌زنی برای حضور قاسم حدادی‌فر، با اعلام باشگاه روز یکشنبه هدایت گاندوها را به محمد ربیعی سپرد تا احتمال انتقال بازیکنان نساجی نیز به ذوب‌آهن افزایش یابد.
گاندوها نیز از روز دهم تیرماه تمرینات خود را استارت خواهند زد.
انتهای پیام 

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=44000

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.