• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳

رشد ۵۴درصدی مصرف برق برخی از استان ها نسبت به مدت مشابه سال قبل

  • 24 خرداد 1402 - 13:49
رشد ۵۴درصدی مصرف برق برخی از استان ها نسبت به مدت مشابه سال قبل

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت مدیریت شبکه برق ایران مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران اعلام کرد مصرف برق ۲۴ استان کشور نسبت به اوج بار مدت مشابه سال گذشته عبور کرد.
وی افزود: مصرف برق کشور در روزگذشته از مرز ۶۶ هزار مگاوات عبور کرد و رشد ۹ درصدی را شاهد بودیم.
سخنگوی صنعت برق اضافه کرد: اوج نیاز مصرف برق ۲۴ استان کشور در روز ۲۳ خرداد ماه جاری نسبت به روز گذشته سال قبل، فزونی یافته که به منزله هشدار در افزایش مصرف برق زود هنگام محسوب می شود.
رجبی مشهدی با بیان اینکه منطقه غرب کشور شامل استانهای کرمانشاه، کردستان و ایلام با ۵۴ درصد رشد مصرف برق در صدر قرار دارند افزود: استانهای مازندران، گیلان و فارس نیز به نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد مصرف بیش از ۲۰ درصد را پشت سرگذاشتند.
مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران با اشاره به افزایش دما در کشور که موجب افزایش مصرف برق است، افزود: از کلیه مشترکان خانگی، به ویژه پرمصرف ها درخواست می کنیم طرح پاداش همکاری مشترکان خانگی در کاهش مصرف برق فرصت خوبی است که با کاهش مصرف برق خود به نسبت مدت مشابه سال گذشته پاداش دریافت کنند.
راین مقام مسئول در خاتمه بر رعایت مدیریت مصرف برق در ساعات اوج مصرف تاکید و گفت: ساعت اوج مصرف برق در شبانه روز از ساعت ۱۱ تا ۱۷ و ۲۰ تا ۲۳ است.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=43366

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.