• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳

راهیابی جودوکاران ایرانی به رنکینگ جهانی پس از تعلیق چهار ساله

  • 05 دی 1402 - 18:04
راهیابی جودوکاران ایرانی به رنکینگ جهانی پس از تعلیق چهار ساله

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی فدراسیون جودو، پس از پایان مسابقات جودو نوجوانان و جوانان قهرمانی آسیا که در سال ۲۰۲۳ در تاشکند ازبکستان برگزار شد، فدراسیون جهانی جودو با احتساب امتیاز این رقابت‌ها، جدیدترین رنکینگ جهانی رده سنی نوجوانان و جوانان را اعلام کرد.
تیم‌های ملی جودو نوجوانان و جوانان ایران که پس از چهار سال تعلیق آبان ماه سال جاری در این دوره از رقابت‌ها حضور پیدا کردند و در نهایت موفق شدند یک مدال نقره در بخش نوجوانان و دو مدال برنز در بخش جوانان کسب کنند؛ حالا پس از چهار سال در جدیدترین رنکینگ فدراسیون جهانی جودو، اسامی تعدادی از جودوکاران نوجوان و جوان کشورمان در بخش پسران دیده می‌شود.
ابوالفضل محبی نماینده وزن ۹۰- کیلوگرم تیم ملی نوجوانان کشورمان که در ازبکستان موفق به کسب مدال برنز آسیا شده بود در رنکینگ جهانی در رده بیست و هفتم قرار دارد. محمد مهدی مظلوم نیز دیگر جودوکار کشورمان در رده سنی جوانان در وزن ۹۰+ کیلوگرم در رده ۶۴ قرار گرفت.
در رده سنی جوانان نیز، محمد حسین یاقوتی نماینده وزن ۱۰۰- کیلوگرم که مدال برنز قهرمانی آسیا را کسب کرده است، در رنکینگ جهانی در جایگاه ۵۱ قرار گرفته است. عباس موحد نماینده وزن ۱۰۰+ کیلوگرم تیم ملی جوانان کشورمان که مدال برنز مسابقات قهرمانی آسیا را به دست آورد، حالا در رنکینگ جهانی در جایگاه ۴۸ قرار گرفته است.
امیرحسین چوپان نماینده وزن ۹۰- کیلوگرم تیم ملی جوانان کشورمان با مبارزاتی و پیروزی‌هایی که در مسابقات قهرمانی آسیا انجام داد، حالا در رنکینگ جهانی در جایگاه ۷۹ قرار گرفته است. اما پیش از این نیز مریم بربط در بخش بانوان و رده سنی بزرگسالان که در بازی‌های آسیایی هانگژو حضور پیدا کرده بود، وارد رنکینگ فدراسیون جهانی شده و او نیز در جایگاه ۱۰۴ فدراسیون جهانی قرار دارد.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=51845

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.