• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳

دور دوم مذاکرات سودانی‌ها در جده برگزار می‌شود

  • 23 اردیبهشت 1402 - 13:53
دور دوم مذاکرات سودانی‌ها در جده برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه المیادین، یک دیپلمات سعودی در گفتگو با رویترز آخرین جزئیات از گفتگوها میان نمایندگان دو طرف درگیری در سودان را ارائه کرد.
وی در این باره گفت: دور جدید این مذاکرات از فردا یکشنبه در شهر جده عربستان، با هدف بررسی چگونگی رساندن کمک‌های بشردوستانه به مناطق درگیر جنگ و عقب‌نشینی نظامیان از مناطق شهری از سرگرفته می‌شود.
وی افزود: نمایندگان ارتش سودان و نیروهای پشتیبانی سریع در جریان دور اول مذاکرات خود که روز پنج‌شنبه هفته گذشته به پایان رسید، درباره اجرای تدابیری برای حمایت از غیر نظامیان به توافق رسیدند.
براساس، این توافق دو طرف اعلام کردند که در زمینه ارائه کمک‌های فوری بشردوستانه به جنگ‌زدگان سودانی، تسهیلاتی را در نظر خواهند گرفت.
مقامات عربستان سعودی نیز «عبدالفتاح البرهان» رئیس شورای حاکمیتی نظامی سودان را به نشست سران اتحادیه عرب که قرار است در روز ۱۹ مه (۲۹ اردیبهشت ماه) در جده برگزار شود، دعوت کرده‌اند.
هیات وزیران سودان نیز روز گذشته با صدور بیانیه‌ای از آمادگی فرودگاه بین‌المللی خارطوم برای پذیرش کمک‌های بین‌المللی خبر داده بود. این در حالی است که فرودگاه خارطوم از ابتدای درگیری‌ها در سودان میان ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع در ۱۵ آوریل گذشته، از روند خدمت‌رسانی خارج شده بود.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=41876

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.