• امروز : پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳

در مذاکرات وین تصمیم سیاسی لازم است

  • 08 بهمن 1400 - 23:30
در مذاکرات وین تصمیم سیاسی لازم است

به گزارش خبرگزاری مهر، «انریکه مورا»، معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا در حساب کاربری خود در توئیتر از وقفه موقت در مذاکرات وین خبر داد.

مورا در این ارتباط گفت: «هشتمین دور مذاکرات وین برجام که از ۲۷ دسامبر آغاز شد، که تا کنون طولانی‌ترین بوده است، با یک استراحت روبروست. شرکت‌کنندگان (در گفتگوها) برای مشاوره و دستورالعمل‌های هفته آینده به پایتخت بازخواهند گشت.»

معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا و نماینده این اتحادیه در مذاکرات با آرزوی سفر ایمن برای دیپلمات‌ها، همچنین بر این موضوع تاکید کرده که اکنون تصمیمات سیاسی لازم است.

پیش از این نیز، تروئیکای اروپایی (سه کشور اروپایی شامل فرانسه، انگلیس و آلمان) امروز جمعه در بیانیه‌ای مشترک اعلام کرده بودند که گفتگوها در حال رسیدن به مرحله نهایی است. آنها در این بیانیه افزودند: تا به امروز، ژانویه فشرده‌ترین دوره از این مذاکرات بوده است. همه می‌دانند که در حال رسیدن به مرحله نهایی هستیم که نیازمند اتخاذ تصمیم‌های سیاسی است. به همین دلیل است که مذاکره کنندگان برای مشورت به پایتخت‌هایشان بازمی گردند.

هشتمین دور از گفتگوهای برچیدن تحریم‌ها از ۶ دی ماه با برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام به ریاست علی باقری مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران و «انریکه مو را» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا آغاز شد که البته غربی‌ها با متوسل شدن به تاکتیک ضیق وقت و تعیین ضرب‌الاجل‌های ساختگی برای پایان مذاکرات موجب ایجاد تنش‌های روانی شدند.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=15546

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.