• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳

دختری که فوق سنگین بودن را دوست دارد!

  • 30 آذر 1400 - 11:46
دختری که فوق سنگین بودن را دوست دارد!

به گزارش ایسنا، تیم ملی وزنه‌برداری زنان ایران زمانی که در مسابقات قهرمانی بزرگسالان آسیا و جهان شرکت کرد برای اولین بار یک نماینده در دسته فوق سنگین داشت. این دسته وزنی به لحاظ اهمیت افزایش وزن، خیلی مورد استقبال قرار نگرفته است اما در این میان فاطمه یوسفی دست به انتخاب متفاوتی زده و برای این انتخاب هم رویاهای زیادی ساخته است و می‌خواهد به عنوان یک دختر فوق سنگین آنها را به واقعیت تبدیل کند. او در مسابقات قهرمانی آسیا که اولین حضور بین‌المللی‌اش بود رکورد مجموع ۲۰۸ کیلوگرم را ثبت کرد و در مسابقات قهرمانی جهان توانست رکورد مجموع خود را به ۲۱۹ کیلوگرم برساند و اکنون تصمیم دارد در سال ۲۰۲۲ متفاوت‌تر ظاهر شود.

دختری که فوق سنگین بودن را دوست دارد!

فاطمه یوسفی در گفت‌وگو با ایسنا درباره نحوه ورودش به رشته وزنه‌برداری و اینکه چرا دسته فوق سنگین را انتخاب کرده است، گفت: سه سال است وارد وزنه‌برداری شده ام و قبل از آن در رشته پرتاب چکش فعالیت داشتم و مقام اول و دوم کشوری را هم به دست آورده بودم. حرکت یک ضرب، دوضرب جزو حرکات بدنسازی دوومیدانی هم هست و من وقتی یک ضرب و دوضرب می زدم مربی ام گفت بهتر است وارد وزنه برداری شوم مدتی که کار کردم دیدم پیشرفت دارم و خودم هم علاقه مند شدم. خانواده ام نیز خیلی تشویقم کردند و مشوقم بودند.

او در مورد دلیل انتخاب دسته فوق سنگین گفت: خودم در این وزن بودم وقتی وارد اردوی تیم ملی هم شدم به من گفتند در این وزن بمانم و وزنم را دیگر پایین نیاورم. برای قهرمانی آسیا و جهان تا حدودی وزنم را افزایش دادم. تلاش می کنم  در یکی، دو سال آینده بازهم وزن اضافه کنم چون قدرت را هم بیشتر می کند. یک وزنه‌بردار چینی قهرمان جهان و المپیک و نفر اول این وزن است که من می‌خواهم به او برسم. من تازه وارد مسابقات شدم و خودم را نسبت به رقیبانم محک زدم و تلاش می کنم در مسابقات بعدی پیشرفت بهتری هم از لحاظ شرایط بدنی و هم رکوردی داشته باشم.

دختری که فوق سنگین بودن را دوست دارد!

یوسفی در مورد دلیل استقبال کم از دسته فوق سنگین در ایران تصریح کرد: وزن دراین دسته بالا است و خانم ها  هم به تناسب اندام اهمیت می دهند و وزن هم بالا برود از لحاظ روحی و روانی ممکن است بهم بریزند اما  من این دسته وزنی را دوست دارم و می‌خواهم اولین نفری باشم که از ایران در سطح جهان و المپیک در این وزن مطرح می شود.

وزنه بردار ایران در مورد واکنش ها نسبت به اینکه به عنوان اولین دختر فوق سنگین در مسابقات شرکت کرده است، تاکید کرد: کادرفنی و مسئولان فدراسیون وزنه برداری به من می گفتند شش حرکت صحیح بزنم و رکوردم را نسبت به قبل افزایش بدهم و من هم موفق شدم این کار را انجام دهم. در فضای مجازی هم مردم واکنش های خوبی نسبت به من داشتند و اصلا فکر نمی کردم  استقبال کنند و واکنش ها مثبت باشد.

او در مورد مهترین تصمیم زندگی ورزشی‌اش گفت: اینکه از دوومیدانی به وزنه برداری آمدم مهمترین تصمیم زندگی ورزشی ام بود چون در وزنه برداری خیلی پیشرفت کرده ام. من تلاش می کنم در یکی، دو سال آینده به مدال دسته فوق سنگین برسم و سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس را هم بگیرم و آنجا هم خوب ظاهر شوم. از رییس فدراسیون وزنه‌برداری که شرایط برای زنان به وجود آورد تا بتوانند در مسابقات شرکت کنند، تشکر می‌کنم.

وزنه بردار دسته ۸۷+ کیلوگرم ایران در پاسخ به این پرسش که چه وزنه‌هایی را هدف گذاری کرده تا آنها را بزند؟ بیان کرد:۱۴۰ یک ضرب و ۱۸۰ دوضرب  وزنه‌هایی هستند که هدف گذاری کرده‌ام که به آنها برسم و تا یکی دو سال آینده این وزنه‌ها را می‌زنم.

او در مورد مشکلات تمرین در شهر خود گفت: در شیراز که فعالیت های وزشی تعطیل می‌شد، شرایط تمرین نداشتم و مجبور بودم در خانه تمرین کنم اما به هر حال شرایط خانه با سالن متفاوت است. یک سال است که در سالن خصوصی تمرین می‌کنم اما باز هم شرایط آنچنان خوب نیست.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=13199

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.