• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳

داستانی که سرانجامش به انحلال ختم شد

  • 05 مرداد 1401 - 12:40
داستانی که سرانجامش به انحلال ختم شد

داستان از زمانی شروع شد که علیرضا احسانی، مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن با اینکه در گفت‌وگو اختصاصی با ایسنا، برنامه‌ریزی و سیاست‌های اصلی باشگاهش را بر اساس بودجه دانسته و گفته بود در صورت کسب تمام بودجه مورد نظر نه تنها تیمی منحل نشده، بلکه اضافه نیز خواهد شد، اما حدود یک ماه پیش حرف و حدیث‌هایی مبنی بر انحلال تیم‌های ورزشی منهای فوتبال این باشگاه مطرح شد.

در ادامه احسانی با حضور در تمرین فوتبالیست‌های ذوب‌آهن، صریحاً این حواشی را رد کرده و افزود: نه تنها تیمی از باشگاه منحل نشده، بلکه پاورلیفتینگ نیز به لیست رشته‌های ذوبی‌ها اضافه خواهد شد.

با این تکذیب مدیرعامل در حالی که اهالی ورزش خیالشان از تهدید بزرگ ورزش اصفهان راحت شده بود، صبح دیروز احسانی در گفت‌وگویی باز هم خبر از انحلال تیم‌های هندبال و فوتبال بانوان داد.

اقدامی تفکربرانگیز و شوکه‌ کننده برای جامعه ورزش بانوان اصفهان که البته با واکنش کاپیتان تیم فوتبال بانوان این باشگاه نیز همراه بود.

مینا داوودی این تصمیم را بدترین اتفاق ممکن دانسته و منحل شدن تیمش را کم‌لطفی به ثمره تلاش ۶ ساله دختران اعلام کرد که ضربه بزرگی به بانوان کشور خواهد زد.

این در حالی است که مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن از غیربومی بودن حدود ۱۰ الی ۱۵ نفر از بازیکنان فصل گذشته فوتبال بانوان گفته که برای آن‌ها در اصفهان خوابگاه و امکانات فراهم شد و همین امر بار حقوقی برای باشگاه ایجاد کرده بود. هیئت مدیره این موضوع را برای فصل جدید قبول نکرده است.

از سوی دیگر ذوبی‌ها پیشنهاد حمایت ۳ درصدی از فدراسیون داشته که تنها با نیم درصد آن موافقت شده و در صورت عدم حمایت فدراسیون فعالیت فوتبال بانوان در ذوب‌آهن متوقف خواهد شد.

همچنین مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل باشگاه ذوب‌آهن در خصوص دیدگاه هیئت مدیره باشگاه به ایسنا می‌گوید: تیم فوتبال بانوان در صورتی که فدراسیون سه درصد دریافتی از تیم بزرگسالان را تقبل کرده و در اختیار باشگاه قرار دهد، باشگاه نیز با سایر هزینه‌ها تیم را همچنان سر پا نگه می‌دارد. اما اگر این اتفاق رخ ندهد، با توجه به هزینه‌های سنگین تیم‌داری رغبتی برای حفظ تیم در لیگ برتر نبوده و احتمالاً باشگاه به سمت تمرکز بر پایه حرکت خواهد کرد. تیم هندبال نیز مانند فصل قبل حضور نخواهد داشت.

محمد مهدی رمضانی با اشاره به راه‌اندازی تیم پاورلیفتینگ در ذوب‌آهن، توضیح می‌دهد: پیش از این  باشگاه در رشته پاورلیفتینگ در سطح همگانی فعالیت داشته و امسال به‌صورت منسجم و تیمی در رقابت‌ها حاضر خواهد شده و ورزشکاران فعال خود را در قالب یک تیم به لیگ می‌فرستد. حضور این تیم در مسابقات لیگ هزینه زیادی بر دوش باشگاه نخواهد گذاشت و هزینه‌های کمتری نسبت به دیگر رشته‌ها دارد. نظر هیئت مدیره باشگاه ذوب‌آهن امسال این است که در رشته‌هایی که پتانسیل آن در اصفهان وجود دارد، تیم‌داری کنیم.

وی خاطرنشان می‌کند: فوتبال بانوان ما به بلوغ و شکلی نرسیده که تیم پایه ذوب‌آهن شرایط بازی در لیگ برتر را داشته باشد، با توجه به اینکه باشگاه سپاهان هم در فوتبال بانوان فعالیت می‌کند اگر بازیکن داخلی وجود دارد، در این تیم بازی می‌کند. در آینده می‌توانیم چند سال در لیگ‌های استانی و مدارس فوتبال فعالیت کنیم تا بازیکن‌سازی انجام شود و با پتانسیلی که خودمان داریم در لیگ برتر فوتبال بانوان دوباره حضور پیدا کنیم.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=26602

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.