• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳

خواهان تحرک جدی برای توقف جنگ و محکومیت حمله به غزه هستیم

  • 20 آبان 1402 - 18:00
خواهان تحرک جدی برای توقف جنگ و محکومیت حمله به غزه هستیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری عراق، عبداللطیف رشید، رئیس جمهور عراق در نشست سران کشورهای عربی و اسلامی، در ریاض با اشاره به جرایم مدام رژیم اشغالگر در حق ملت فلسطین، تأکید کرد که عراق از حل عادلانه مسئله فلسطین و برقراری کشور مستقل فلسطین حمایت می‌کند.
رئیس جمهور عراق گفت: خواهان تحرک جدی برای توقف جنگ و محکومیت حمله هستیم.
وی نقض صریح قوانین بین‌المللی به خصوص بمباران تأسیسات غیر نظامی و بیمارستان ها را که قربانیان بسیاری در پی داشته به شدت محکوم کرد و خواستار اقدام جدی جامعه جهانی برای توقف این حملات و محکوم کردن آنها شد.
عبداللطیف رشید همچنین خواستار تحرک فوری برای ورود کمک‌های انسانی به سرزمین‌های فلسطینی و منع قطع ارتباطات و اینترنت در نوار غزه شد.
وی افزود که جنایات رژیم صهیونیستی در غزه اقدامی جنایتکارانه برای اخراج فلسطینیان از سرزمینشان و مصادره زمین هایشان و یهودی سازی مناطق فلسطینی و اجرای سیاست تبعیض‌ نژادی و توسعه شهرک‌سازی و کاملا غیر قابل قبول است.
رئیس جمهور عراق افزود که عراق همیشه مدافع مسئله فلسطین بوده با نگرانی شدید به رنج‌های انسانی ملت فلسطین در میان سکوت ناموجه جامعه جهانی نگاه می‌کند. عراق به صورت کامل از آمال ملت فلسطین در تشکیل کشور مستقل فسلطین حمایت می‌کند.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=50024

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.