• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳

حوزه پیشگیری مدیریت شهری نباید تعطیل شود/ به جوانان اراک رحم کنید

  • 18 مرداد 1400 - 20:34
حوزه پیشگیری مدیریت شهری نباید تعطیل شود/ به جوانان اراک رحم کنید

به گزارش مهر، پیمان عین القضاتی عصر دوشنبه در صحن رسمی شورای اسلامی شهر اراک با بیان اینکه در حق جوانان شهر اراک جفا شده است، گفت: متأسفانه مسئله اوقات فراغت و ایجاد بسترهای لازم برای تفریح و گذراندن اوقات فراغت برای مردم شهر اراک بالاخص جوانان فراهم نشده است.

زیست شبانه یعنی غفلت کردن از اوقات فراغت در زیست روزانه

وی ادامه داد: از اهمیت زیست شبانه در کلانشهر اراک صحبت می‌شود ولی زیست شبانه یعنی در طول روز برای جوانان شرایطی را فراهم نکرده‌ایم که به تفریح و اوقات فراغت بپردازد و این هیجانات را شب در دور دور کردن ماشین در خیابان‌های شهر جبران می‌کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر اراک تصریح کرد: اگر اراک در رده شهرهای آخر کشور در حوزه نشاط اجتماعی قرار دارد بدین خاطر است که برای شهروندانش فضای تفریحات سالم فراهم نشده است متأسفانه در دوره‌های گذشته مدیریت شهری کلانشهر اراک در مسئله ایجاد بسترها و زیر ساخت‌های لازم برای گذراندن اوقات فراغت شهروندان غفلت شده است.

نگاه کشور به حوزه پیشگیری نیست

عین القضاتی ادامه داد: در حوزه جوانان و اوقات فراغت آنان غفلت شده است به همین خاطر است که جوانان ما روز به روز درگیر آسیب‌های اجتماعی می‌شوند. نگاه کشور به حوزه پیشگیری نیست و تمام اولویت‌ها معطوف به درمان است در صورتی که در منابع اسلامی، تاکید ویژه‌ای بر پیشگیری شده است، پیشگیری مکتب امیرالمونین (ع) بوده است حجم بالایی از نهج البلاغه در حوزه آسیب‌های اجتماعی بر محور پیشگیری است.

وی گفت: متأسفانه در کشور می‌گذاریم مسائل اجتماعی به حدی بغرنج شود که ناچار مجبور به متحمل شدن هزینه‌های هنگفتی در حوزه درمان شویم. چون سود در درمان است متأسفانه نگاه دوره‌های مدیریت شهری بر درمان بوده است تا حوزه پیشگیری هم اکنون نگاه کنید در دوره‌های گذشته چه هزینه‌های هنگفتی برای درمان و مداخله آسیب‌های اجتماعی شده است در صورتی که اگر این هزینه‌ها در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی می‌شد، شاهد این گونه معضلات در اراک نبودیم.

کاربری تفریحی شدن دره گردو به نظرسنجی گذاشته می‌شود

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر اراک تصریح کرد: بالاخره در این دوره از شورای شهر اراک باید تکلیف دره گردو و کاربری آن برای اوقات فراغت مشخص شود ما نمی‌توانیم این ظرفیت عظیم را بخاطر یک سری از مسائل از دست دهیم و برای این امر کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر اراک حاضر است از شهروندان بالاخص جوانان اراکی نظرسنجی کند که چقدر به این مکان برای گذراندن اوقات فراغت نیاز دارند؟

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=1705

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.