• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳

حریف دوستانه یا بازی‌های رسمی؛ کدام سوریه در انتظار ایران است؟

  • 04 شهریور 1400 - 2:43
حریف دوستانه یا بازی‌های رسمی؛ کدام سوریه در انتظار ایران است؟

به گزارش ایسنا، تیم ملی در نخستین دیدار خود در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ روز سه شنبه یازدهم شهریور با تیم ملی سوریه روبه‌رو خواهد شد که در این سال‌ها بارها با هم دیدار کرده‌اند. در این دیدار خانگی که به تازگی توسط فیفا و AFC تایید شده است، تیم ملی برای کسب نخستین سه امتیاز خود به مصاف تیمی می‌رود که دو روی متفاوت از خود را در این سال‌ها به نمایش گذاشته است.

سوریه در چهار سال اخیر در مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ و همینطور در چندین دیدار دوستانه به ایران آمده که در آخرین دیدارهای خود توسط ایران گلباران شده است و تقریبا حرفی برای گفتن نداشته اما نمی‌توان این عملکرد را به حساب بازی‌های رسمی این کشور گذاشت چرا که آن‌ها در چند وقت اخیر هم توانستند با صدرنشینی در گروه خود به مرحله سوم انتخابی جام جهانی صعود کنند و در دوره گذشته هم دو تساوی از ایران گرفته بودند.

در این گزارش نگاهی خواهیم داشت به چهار  تفابل اخیر ایران و سوریه که حاکی از برتری یوزها دارد ولی نمی توان بدون اعتنا به عملکرد سوری‌ها در بازی‌های رسمی، راهی زمین مسابقه شد. قبل از این چهار دیدار، دو تیم حدود ۱۲ سال با هم دیدار نکرده بودند و ترکیب کنونی هیچ شباهتی به بازی‌های دهه ۸۰ ندارد.

ایران ۳ – سوریه صفر (ورزشگاه آزادی – ۱۰ فروردین ۱۴۰۰)

آخرین بازی دوستانه تیم ملی و در دوران دراگان اسکوچیچ با برتری ۳ بر صفر تیم ملی مقابل سوریه همراه بود. در این دیدار که تیم ملی خیلی زود توسط کنعانی‌زادگان در دقیقه دوم مسابقه به گل رسید، سردار آزمون در دقیقه ۳۸ و کریم انصاری‌فرد در دقیقه ۸۱ گلزنی کردند. البته سوریه هم موقعیت‌هایی داشت که با بی‌دقتی به بیرون زد و در نهایت این برتری قاطعانه به نام ایران رقم خورد.

ایران ۵ – سوریه صفر (ورزشگاه آزادی – ۱۶ خرداد ۹۸)

نخستین بازی دوران حضور مارک ویلموتس در ایران، با دیدار دوستانه ایران و سوریه همراه بود که منجر به یک برتری قاطعانه و تعریف و تمجید از این سرمربی بلژیکی شد. در این دیدار تیم ملی با یک بازی برتر و بهتر نسبت سه سوریه پنج بار موفق به گلزنی شد که سهم مهدی طارمی سه گل و هت‌تریک در این دیدار بود. جهانبخش و صیادمنش دیگر گل‌های ایران را به ثمر رساندند.

ایران ۲ – سوریه ۲ (ورزشگاه آزادی – ۱۴ شهریور ۹۶)

آخرین بازی رسمی دو کشور به دیدار پایانی مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه مربوط می‌شود که با تساوی ۲ بر ۲ تمام شد. قبل از این دیدار تیم ملی با کی روش صعودش به جام جهانی را جشن گرفته بود اما سوریه به دنبال کسب رتبه سوم و صعود به پلی آف بود که با این نتیجه، به هدف خود رسید. با این حال کسی تصور نمی‌کرد سوریه بتواند تیم آماده کی‌روش را به این شکل در خانه متوقف کند اما گل دقایق پایانی عمر السوما در دقیقه ۳+۹۰ بازی را به تساوی کشاند. در این دیدار سردار آزمون در دقایق ۴۵ و ۶۵ گلزنی کرد و دیگر گل سوریه را هم ناصر حاج‌محمد در دقیقه ۱۳ وارد دروازه ایران کرده بود.

سوریه صفر – ایران صفر (ورزشگاه توانکو عبدالرحمان مالزی – ۲۵ آبان ۹۵)

پنجمین دیدار ایران در انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ با سوریه بود. ایران قبل از این بازی همه رقبای خود از بزرگ تا کوچک را شکست داده بود اما وقتی به دیدار با سوریه در مالزی رسید، با باتلاق توانکو عبدالرحمان مواجه شد که بازیکنان برای حرکت دادن توپ زیر بارش باران و زمین گل آلود این ورزشگاه، به مشکل خورده بود و در نهایت دروازه هر دو تیم بسته بماند و امتیازات را تقسیم کردند. بعد از این بازی، کی‌روش به شدت از شرایط حاکم بر مسابقه ناراحت بود و علیه تیم ملی سوریه صحبت کرد.

به گزارش ایسنا، با این اوضاح و احوال متفاوت سوریه در بازی‌های رسمی و دوستانه، باید دید تیم اسکوچیچ قادر خواهد بود عملکرد خود در بازی دوستانه در فروردین ۱۴۰۰ را بار دیگر در دیدار رسمی دو تیم در شهریور ۱۴۰۰ تکرار کند و به نخستین پیروزی خود در بازی‌های رسمی در ورزشگاه آزادی دست یابد و روند پیروزی‌های متوالی خود را ادامه دهد؟

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=3384

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.