• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳

حذف ۵۰ داور و کمک‌داور لیگ برتری/ افشاریان: هیچ‌کس اعتراض نکرد

  • 25 تیر 1402 - 13:53
حذف ۵۰ داور و کمک‌داور لیگ برتری/ افشاریان: هیچ‌کس اعتراض نکرد

خداداد افشاریان در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص کم کردن داوران لیگ برتری و انجام آن برای کلاس‌های داوری بیان کرد: بالاخره با کمک هیات رییسه فدراسیون فوتبال و اعضای کمیته داوران این اتفاق صورت گرفت و به همه استان‌ها نیز ابلاغ شد. داوران واجد شرایط از فردا در کلاس‌های داوری شرکت خواهند کرد و خدا را شکر مشکلی در این خصوص وجود ندارد.
وی درباره معیار حذف داوران از لیست داوران لیگ برتری عنوان کرد: ما چند معیار برای این کار داشتیم. اولین معیار این بود که داورانی که سال گذشته در لیگ یک قضاوت داشتند، در لیست داوران لیگ یکی باقی ماندند و از لیست داوران لیگ برتری خط خوردند. معیار دوم، میانگین نمره داوران بود که داورانی که نمره آن‌ها زیر ۸ بود، از لیست خط خوردند. همچنین داورانی که در فصل پیش قضاوتی نداشتند و تنها به عنوان داور ذخیره یا چهارم رفتند، از لیست داوران لیگ برتری خط خوردند.
او درباره کمک داوران نیز بیان کرد: کمک داورانی که امتیاز آن‌ها زیر ۸ بود یا حداکثر دو بازی پرچم زدند، از لیست کمک داوران حذف شدند. همچنین داوران و کمک داورانی که کمترین میانگین امتیاز در نیم‌فصل نخست را داشته باشند، در نیم‌فصل دوم در لیگ یک سوت و پرچم خواهند زد.
رییس کمیته داوران درباره لیست منتشر شده از داوران حذف شده، توضیح داد: آن لیست اشتباهاتی دارد و تعداد آنها هم بیشتر از آن است که در رسانه‌ها آمده است. حدود ۵۰ داور و کمک داور خط خورده‌اند. خدا را شکر با صحبتی که با همه شده بود، همه شرایط را پذیرفتند و کسی به این موضوع اعتراضی نداشت.
انتهای پیام

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=44912

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.